Aanbieders èn afnemers van e-learning hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid om aan te tonen dat deze manier van leren effectief is voor het behalen van leerprestaties, werkprestaties en bijvoorkeur ook voor het realiseren van organisatiedoelstellingen. Dit is cruciaal voor de acceptatie van e-learning en blended learning. Editie 2012 van de Nederlandse
Lees verderDag: 4 april 2012
iPad draagt bij aan emancipatie van leerlingen met speciale behoeften
Er verschijnen regelmatig artikelen over het gebruik van de iPad binnen het speciaal onderwijs. Het artikel iPad: More than a Toy; a Voice for The Disabled geeft een goed overzicht van de mogelijkheden van dit apparaat voor deze doelgroep (vaak in combinatie met speciaal ontwikkelde apps). Leerlingen met speciale behoeften kunnen
Lees verderDe relevantie van de elektronische leeromgeving
De elektronische leeromgeving (oftewel het leermanagement systeem) staat sinds de Alt-C conferentie van 2009 binnen het onderwijs ter discussie. D’Arcy Norman vindt het tijd om op te komen voor de ELO.
Lees verderOnderzoek naar de effecten van de iPad in het onderwijs
De Abilene Christian University (ACU) past niet alleen zelf de iPad in het onderwijs toe. Maar doet ook onderzoek naar de effecten ervan. De eerste resultaten zijn positief, al mag je natuurlijk de context van het gebruik van dit ‘device‘ nooit uit het oog verliezen. Onderzoek naar effecten op leren
Lees verder