E-learning implementeren: the devil is in the details

Ik heb geen idee voor de hoeveelste keer, maar vanavond heb ik in het kader van de post-HBO opleiding e-learning van Fontys weer een gastcollege verzorgd over de implementatie van e-learning.


Inhoud en opzet verschilden niet veel van het gastcollege van zeven maanden geleden:

  • Ik had deelnemers gevraagd in eigen tijd en tempo een video te bekijken, waarin ik mijn visie op e-learning implementaties toelicht. Ik had deelnemers gevraagd een samenvatting van deze video te maken, en deze met anderen te delen. Daarnaast konden zij blogposts en artikelen bestuderen.
  • We zijn gestart met het activeren van voorkennis via Mentimeter.
  • Ik heb een casus gepresenteerd. Op basis van deze casus hebben de deelnemers, na het stellen van verhelderende vragen, in groepjes via Google Docs gewerkt aan een implementatieplan.
  • Tijdens de bespreking van de resultaten zijn verschillende geleerde lessen aan de orde gekomen. Daarbij heb ik onderstaande presentatie gebruikt.
    Eén van de geleerde lessen is “the devil is in the details“: ogenschijnlijk kleine issues kunnen implementaties danig bemoeilijken. Het is onmogelijk om met alles rekening te houden. Maar die issues kunnen wel ruis veroorzaken, en energie kosten.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Organisatorische aspecten e-learning
Tags: , ,

Notificaties via mail?

Via email geattendeerd worden op nieuwe berichten?

Volg

Subscribe via RSS
november 2018
M D W D V Z Z
« okt    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Archief

Categorieën

%d bloggers liken dit: