Genomineerden e-Learning Awards 2012 bekend gemaakt

De afgelopen weken heb ik weer menig uur geïnvesteerd in het beoordelen van dertig inzendingen voor de Nederlandse e-learning award, en in een aantal teleconferenties met de rest van de jury. Vandaag hebben we de genomineerden bekend gemaakt in de drie categorieën best practice, innovatief en jong talent. Wat is mij daarbij opgevallen, en wie is genomineerd?

Een aantal zaken is me daarbij opgevallen:

  • We hebben weer heel diverse producten mogen beoordelen. Onder meer serious games, simulaties, toepassingen voor meer informeel leren, e-learning gericht op functiegerichte trainingen maar ook nog steeds ‘page turners‘. Het geeft de reikwijdte van e-learning aan.
  • Een aantal bedrijven/organisaties dat NIET is genomineerd, had toch kwalitatief goede e-learning ontwikkeld.
  • Sommige producten deden onze tenen krommen.
  • Bij de ‘best practice award’ was één van de criteria: “Aantoonbaar resultaat en impact, d.w.z. dat het product een bijdrage heeft geleverd aan de performance verbetering van de (mensen in de) organisatie of competentieontwikkeling van leerlingen/cursist“. Verschillende inzenders in deze categorie hadden moeite om resultaat en impact aantoonbaar te maken. Volgens mij zouden organisaties hier meer oog voor moeten hebben, als zij de implementatiefase achter zich hebben gelaten.

De genomineerden zijn:

Best practice e-Learning

  • ISTARr learning (Universiteit van Tilburg)
  • Plaza Challenge School (Plaza Challenge School)
  • Smartgate the Game (BrandNewGame – ACN)

Innovatieve e-Learning

  • eFrame (Innofun)
  • PwC Startup (@Hand)
  • Traintool (Traintool)

Jong e-Learning talent

  • Educatieve I-tour (Job Haverkamp)
  • Mobiel Engels leren (Gerard Veenhof)
  • Studytube (Gerhard Riphagen & Homam Karimi)

Volgende week zullen de genomineerden voor Best Practice en Innovatieve e-Learning een pitch presentatie geven voor de vakjury, waarna de definitieve winnaars voor deze categorieën bepaald worden. De winnaars worden op 3 april op het e-Learning event bekend gemaakt.

 

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.