Meewerken aan het Trendrapport onderwijs op maat 2016

Welke trends en ontwikkelingen zijn volgens jou het meest belangrijk en kansrijk in de context van het Nederlandse hoger onderwijs? Welke technologische trends kunnen bijdragen aan onderwijsvernieuwing? Werk mee aan het Trendrapport Onderwijs op Maat 2016. Maandag 13 juni is de kick-offbijeenkomst in Utrecht.

Tijdens De Onderwijsdagen 2016 publiceert SURFnet het Trendrapport Onderwijs op Maat 2016. Het rapport beschrijft trends vanuit alle thema’s die onder onderwijs op maat vallen: van open education, learning analytics, digitaal toetsen tot de leeromgeving van de toekomst. Het trendrapport wordt door SURFnet in nauwe samenwerking met experts uit het onderwijsveld geschreven. SURFnet nodigt daarom SIG-leden, edubloggers en andere geïnteresseerden uit het onderwijs uit om een bijdrage te leveren aan dit nieuwe trendrapport en naar de kick-offbijeenkomst op 13 juni te komen. Ik mag artikelen reviewen en het redactioneel schrijven (daarom heb ik ook de tekst van de aankondiging nagenoeg integraal overgenomen).

Doel van het trendrapport
Het werk van partijen als Gartner of het NCM Horizon Report gaan we niet overdoen. Wel willen we de trends duiden die in deze en andere toonaangevende trendrapporten worden genoemd: welke van deze trends en ontwikkelingen vinden wij het meest belangrijk en kansrijk in de context van het Nederlandse hoger onderwijs? Welke trends en technologische ontwikkelingen leveren echt een bijdrage aan onderwijsvernieuwing?

Het programma
09.30 uur Welkom
09.45 uur Presentatie trendrapporten: wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van ICT en onderwijs?
11.15 uur Pauze
11.30 uur Selectie trends/ontwikkelingen
12.30 uur Lunchpauze
13.00 uur Samenstellen schrijfteams en start uitwerking artikelen
14.30 uur Wrap-up en afronding

Uitwerken artikelen door schrijfteams
Het is ook mogelijk om daadwerkelijk mee te schrijven aan het trendrapport. Ter plekke stellen wij schrijfteams samen met mensen die een beknopt artikel van twee pagina’s in het trendrapport willen schrijven over de trend waarvoor zij belangstelling hebben. De schrijfteams beslissen zelf hoe zij het schrijfproces vormgeven. De deadline voor inlevering van alle conceptartikelen ligt op 26 augustus. De definitieve artikelen moeten op 23 september worden aangeleverd, waarna SURFnet zorgt voor de eindredactie, vertaling en publicatie.

Mocht je niet naar de kick-offbijeenkomst kunnen komen maar wel willen meeschrijven, neem dan contact op met Janina van Hees of Hester Jelgerhuis.

Aanmelden
Meld je aan voor de kick-offbijeenkomst op 13 juni (het aantal beschikbare plaatsen is beperkt).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant on technology enhanced learning. He provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 13 years he blogs about ICT and learning. June 2013 he published a book about elearning trends and developments (in Dutch). Recently he was co-author of a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , , ,
Top

%d bloggers liken dit: