Businessvoordelen dankzij web 2.0

Een paar dagen geleden schreef ik dat ik bij het doorvlooien van leesmappen een aantal zinvolle artikelen ben tegen gekomen. Bijvoorbeeld "Businessvoordelen van web 2.0" uit Managementscope (helaas niet online). Het artikel gaat over een onderzoek van McKinsey onder bijna 1700 topmanagers, over de waarde van web 2.0. Bijna 70% van de ondervraagden

"geeft aan dat er meetbare businessvoordelen zijn behaald dankzij Web 2.0, zoals innovatievere producten, effectievere marketing, betere toegang tot kennis en lageren transactiekosten."

Dankzij web 2.0 ontwikkelen bedrijven zich tot een genetwerkte onderneming. Opvallend is ook dat medewerkers tevredener worden met hun werk als web 2.0 tools worden ingezet. Een ander voordeel is dat bedrijven betere mogelijkheden voor co-creatie hebben, waarbij zij ook samen kunnen werken met klanten. 

Het artikel voorspelt ook dat internet leidend zal worden op het terrein van communicatie. Andere kanalen zullen slechts ondersteunend zijn.

Opvallend is wel dat het artikel zich sceptisch uitlaat over Twitter. Maar goed: twee jaar geleden noemde hetzelfde Managementscope web 2.0 nog een noodzakelijk kwaad en de economie van web 2.0 "een slang die in zijn eigen staart bijt".

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.