Hoe kun je social media in je werk gebruiken? (#in)

Jane Hart heeft een praktische gids geschreven over hoe je social media in je werk kunt gebruiken. Jane schrijft onder meer


social media is not something you talk or read about and then impose on others, it's something they need to do and experience themselves. In fact if they need to explain to others the value of social media for working and learning, then it's essential that they can demonstrate the benefits it brings to their own professional practice. Of course, the next question is then how and where do should they start.


De gids bestaat uit zeven onderdelen. Zij beschrijft o.a. hoe je snel informatie op internet kunt vinden (o.a. met tips over Google gebruiken), hoe je snel op de hoogte gebracht kunt worden van nieuws op je vakgebied (denk aan Google Alerts en RSS), hoe je een vertrouwd netwerk kunt opbouwen (met social networking tools zoals Yammer) en hoe je je persoonlijke productiviteit kunt gebruiken (door onder meer een persoonlijk dashboard te gebruiken).

Jane houdt het veilig en laagdrempelig. Zij gaat bijvoorbeeld niet in op het gebruik van Twitter om snel informatie te vinden (Twitter wordt wel bij netwerken behandeld). Ook besteedt zij geen aandacht aan life hacking. Volgens roepen haar voorbeelden weinig weerstand op. Want weerstand ten opzichte van social media voor zakelijk gebruik is er zeker (er is weinig waardering voor persoonlijke tweets, en weinig vertrouwen in de toegevoegde waarde).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.