Is jouw organisatie digitaal ‘klaar’?

Volgens Jeffrey F. Rayport wordt de mate waarin organisaties "digital ready" zijn, bepaald door het antwoord op de vraag:


what impact has digital had on what you offer your customers or clients, how you interact with them, and, perhaps most critically, how you lead and manage yourselves?


Rayport formuleert in zijn blog post een aantal vragen. Als je op een groot aantal 'Ja' antwoordt, dan is je organisatie niet digitaal 'klaar'. Een voorbeeld van zo'n vraag is: gedragen ICT-medewerkers zich alsof wij voor hen werken (in plaats van andersom)? Of: onze organisatiecultuur moedigt het afschermen van informatie aan, in plaats van het delen van informatie.

En ben je "switched off", dan heb je volgens de auteur een groot probleem.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.