Meer creativiteit en spel in het werk (#in)

Geef docenten een Flip Camera, discussieer over mogelijkheden en kijk wat er gebeurt. Dat is in essentie het doel van de pilot Podstars van Martin Weller. In The Podstars lessons blikt Weller terug op deze pilot.

Volgens Weller waardeerden de vrijwillig deelnemende docenten het open karakter van het project (hun autonomie was groot). Zij hadden wisselende ervaringen met een wiki als ondersteuningstool en weinig vertrouwen in een 'buddy'-project.

Enkele andere opvallende conclusies zijn:

  • Docenten hadden het gevoel dat zij gelegitimeerd konden spelen. Dit motiveerde sterk (er mogen dus meer 'spelelementen' in het werk worden ingebouwd).
  • Deelnemers veranderden van consument in producent.
  • Deelnemers vonden de gebruikte technologieën eenvoudig te gebruiken.
  • Het is belangrijk dat deelnemers video's in een context kunnen plaatsen .
  • Being creative is fun – who knew?

Volgens mij voldoet dit project aan kenmerken van een intrinsiek motiverende leer/werkomgeving.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.