Niet alle jongeren houden van online leren (en een jarige weblog)

Mandatory e-courses a problem for students gaat over studenten die in het kader van hun studie verplicht zijn een e-learning cursus te volgen, maar niet van deze manier van leren houden. De belangrijkste bezwaren komen samenvattend op het volgende neer:

  • De technologie is niet altijd betrouwbaar.
  • De studielast wordt als zwaar ervaren.
  • De structuur van online cursusssen is niet altijd even consistent (minder gebruikersvriendelijk).

Daarnaast blijkt de leerstijl van lerenden niet altijd te passen bij deze manier van leren.  Deze bijdrage illustreert wat mij betreft weer dat je niet alle jongeren over één kam mag scheren als het gaat om ICT-gebruik.  Ideaal zou natuurlijk zijn dat jongeren kunnen kiezen tussen verschillende manieren van leren.

Wist je trouwens dat het vandaag vijf jaar geleden is dat ik ben begonnen te bloggen?
Enkele cijfers

  • 1047 lezers (volgens Feedburner vandaag).
  • 2256 posts geschreven.
  • 2046 commentaren gekregen.
  • 114 trackbacks (ivm spam helaas niet zo bruikbaar).
  • 204.732 page views (volgens de statistieken van mijn weblog applicatie)
  • 112,06 page views gemiddeld per dag (volgens de statistieken van mijn weblog applicatie; in het begin lag dit aantal veel lager, nu veel hoger -vakanties en zaterdagen uitgezonderd).

Van plan om te stoppen? Ik dacht het niet. Ik heb er veel te veel nut en plezier van.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

12 reacties

  1. Gefeliciteerd Wilfred.
    Dat word een rondje geven op het edubloggersdiner 🙂

  2. Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal! En die cijfers spreken boekdelen, maar er zullen zeker nog veel meer lezers bijkomen als je zo blijft schrijven.

  3. Proficiat, ik lees sinds een aantal weken deze blog met veel plezier. En ik ben blij dat u er niet mee stopt, ik heb er ook nut en plezier van ;-).

  4. O ja, in een mini onderzoekje bij ons project kwam ook naar voren dat lang niet alle studenten fans zijn van weblessen etc. Opmerkingen die wij voornamelijk van de studenten (die blijkbaar niet in het zogenaamde ‘Net-generation’-profiel pasten ;-)) kregen waren o.a. dat boeken nog erg gewaardeerd werden om snel door te bladeren en gemakkelijk aantkeningen bij te maken etc (valt dus eigenlijk in categorie ‘minder gebruikersvriendelijk’). Onbetrouwbare technologie en studielast werden eigenlijk niet of nauwelijks genoemd…

  5. Vijf jaar. Mooi, mooi, mooi. Gefeliciteerd! Ik blijf je ook volgen!
    Eigenlijk moet je dan rondjes krijgen i.p.v. geven, bijv. bij het Edubloggersetentje?
    (Waar ik helaas niet bij kan zijn….). Gefeliciteerd!

  6. Is het bloggen al zo oud? Wordt tijd voor wat nieuws!
    Fijn dat je het zo lang kunt volhouden! Ik drink er zelf eentje op!
    Gr
    Jan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.