Niet zo mooi, T-mobile (#in #fail)

Tijdens de zomervakantie ben ik met mijn iPhone de zee in gedonderd. Dat betekent dat ik nu al ongeveer twee maanden niet onderweg kan mailen, twitteren, RSS-feeds checken, kan inloggen bij Foursquare, snel even wat op internet kan zoeken, enzovoorts. Als ik een TomTom nodig heb, moet ik die van mijn vriendin lenen. En voor sms-en op mijn oude mobiel moet ik veel meer tijd uitrekken. Uiteraard heb ik ook al heel wat (gevatte) opmerkingen naar mijn hoofd gekregen ("Die iPad past in elk geval niet in je zwembroek").

Ik weet: er zijn ergere dingen in het leven, maar vervelend is het wel. Ook omdat ik al een maand of twee betaal voor services, die ik niet kan gebruiken (van verreweg de meeste opmerkingen kan ik de humor uiteraard wel inzien).

Ik heb van de zomer uiteraard gekeken naar een tweedehands iPhone. Ook ben ik naar de provider T-Mobile gegaan. Die vertelde me dat ik mijn abonnement op 25 oktober a.s. kan verlengen. Dan kom ik ook in aanmerking voor een nieuwe iPhone. Afgewogen tegen het bedrag van ongeveer 300 euro voor een 2de handsje, heb ik -na 'zachte' drang van mijn voor de rest overigens lieve vriendin- besloten te kiezen voor die verlenging.

Nu valt 25 oktober voor mij op een werkdag. Ik heb die dag (en ook de rest van de week) afspraken waardoor ik niet even overdag naar de T-mobile winkel kan gaan. Daarom wilde ik kijken of er niet iets anders te regelen viel. Ander moet ik nog langer wachten.

Gisteren heb ik daarom geprobeerd naar de betreffende T-Mobile winkel te bellen. Tot mijn verbazing kon ik nergens een telefoonnummer vinden. De klantenservice kon mij a) niet helpen en b) mij niet doorverbinden. T-mobilewinkels zijn namelijk telefonisch niet bereikbaar zodat de medewerkers telefonisch niet gestoord kunnen worden. Het is nota bene een telefoonmaatschappij! Hoeveel zou het T-mobile gaan kosten als andere bedrijven ook uitsluitend gebruik gingen maken van een centrale klantenservice, zodat de medewerkers ongestoord kunnen werken?

Vanochtend dan maar op de fiets naar de winkel. En helaas: er valt niets te regelen. Ook al ligt de iPhone daar al enkele weken in het magazijn. Opsturen doet men niet. En het abonnement tien dagen eerder verlengen, is mogelijk maar kost 70 euro. Regels zijn regels, nietwaar ("er is in het verleden veel misbruik van gemaakt").

Ach, ik ben ook pas een jaar of 8 klant. Herinner me svp nog eens aan dit verhaal, als ik weer mijn abonnement moet verlengen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

3 reacties

  1. Of wat dacht je van een android toestel, is tenminste een stuk open er dan apple… en kan bij elke maatschappij worden aangeschaft.
    Succes de komende 10 dagen!

  2. @robert Devilee en @Mark: nu overstappen is geen optie meer. Het toestel is besteld. Borg is gestort. Ik zou pas in februari naar een ander abonnement kunnen overstappen. En of een android toestel een goed alternatief is, weet ik niet. Wel opener.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.