Nieuwe impuls e-learning van en voor zorgprofessionals

Binnen de gezondheidszorg bestaan diverse samenwerkingsverbanden van instellingen die op het gebied van e-learning met elkaar samenwerken. Bijvoorbeeld als het gaat om het zonder beperkingen gebruik kunnen maken van elkaars e-learning modules. Eén zo’n samenwerkingsverband, de GGZ Ecademy, is gisteravond een nieuwe fase ingegaan.

E-learning
Foto: London College of Fashion short courses

Ik ontving vanmiddag namelijk een persbericht van de GGZ Ecademy:

De initiatiefnemers van de GGZ Ecademy, een samenwerkingsverband met als doel e-learning te ontwikkelen voor en door de GGZ, kwamen maandagavond bij elkaar om de samenwerking te bestendigen en de akte van oprichting van de coöperatieve vereniging te ondertekenen. De GGZ Ecademy is in 2011 van start gegaan als project, en heeft sindsdien een succesvolle ontwikkeling doorgemaakt.

Lees het hele bericht.

Op dit moment kunnen de maar liefst 32 leden beschikken over 15 e-learning modules. Dat lijkt niet veel, maar de start is in elk geval gemaakt.

Het is namelijk ook een hele uitdaging om al die instellingen zo ver te krijgen. Ik vraag me wel af of de leden deze modules mogen aanpassen aan de eigen situatie (lokaliseren). Valt dat ook onder het ‘zonder beperkingen’ kunnen gebruiken? Ik weet dat dat binnen de zorg erg op prijs wordt gesteld (en dat is een eufemisme). Wat verder opvalt, is het beperkte aantal e-learning bedrijven dat partner is.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

2 reacties

  1. Hallo Wilfred,

    leuk dat je aandacht besteedt aan ons ontwikkelcollectief. De modulen kunnen door de instellingen op maat worden gemaakt. Een ieder die smartbuilder beheerst kan aanpassingen doen. In de praktijk wordt dit weinig gedaan.

    Paul Westmeijer
    Bestuurder GGZ Ecademy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.