Ontwikkeling social media strategie (#in)

Aaron Silvers gebruikt, analoog aan de ordening van behoeften door Abraham Maslow, een piramide voor strategieontwikkeling op het gebied van social media. De basis wordt gevormd door de doelen (wat wil je er mee bereiken?). Daarna volgen governance (regels, hoe social media te gebruiken), gemeenschap (medewerkers hebben het gevoel erbij te horen), samenwerking (medewerkers werken met elkaar samen, delen en creëren) en winst (doelen worden behaald).

Drie factoren maken volgens Silvers dat de top van de piramide uiteindelijk wordt bereikt:

 

  • De organisatiecultuur.
  • Een lange-termijn visie.
  • Constraints of reality (uitdagingen, een gevoel van urgentie).

 

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.