Amerikaans parlement verbiedt interactieve websites op scholen

Onverwacht heeft het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden gisteren massaal ingestemd met de zogenaamde Deleting Online Predators Act (DOPA). Deze wet heeft grote gevolgen voor het gebruik van Internet op scholen en bibliotheken. Deze wet beoogt kinderen te behoeden voor ongewenste uitingen binnen chatrooms en social networking sites zoals MySpace. Scholen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kennismanagement, social software en innovatie

Boeiende titel,hè? Deze titel dekt in grote lijnen twee bijdragen die ik vandaag via mijn feedreader tegenkwam. Walter Baets schrijft over een thesis van één van zijn studenten, die handelt over de rol van kennismanagement bij het innovatieve vermogen van organisaties. Zij heeft daarbij de complexiteitstheorie als insteek gekozen. Searching

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Professionalisering succesfactor ICT in onderwijs

Professionalisering van docenten is de sleutel tot het succes van ICT in het onderwijs. Dat blijkt uit een recent onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Quality Education Data. A new survey of teachers and their use of technology suggests there is a clear correlation between hours spent in professional development, classroom

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder