Nederland stijgt op ranglijst e-readiness

Volgens The Economist staat Nederland zesde op de ranglijst van hun e-readiness onderzoek. Ons land hoeft alleen Denemarken, de VS, Zwitserland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk voor zich te dulden. Dat bericht Webwereld: De e-readiness score komt tot stand door afzonderlijke beoordelingen in een zestal categorieën: connectiviteit, bedrijfsomgeving, sociale en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het ingewikkelde aan open source software….

Ik ben erg druk met een hoop zaken, zowel werk als hobby (voorzitter partijraad GroenLinks). Weinig tijd om te bloggen over (t)e-learning. Helaas. Maar één quote wil ik jullie niet onthouden. Gehoord van een commerciële software ontwikkelaar: Het ingewikkelde aan open source initiatieven is dat ze de markt zo verwarren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Emerging technologies for learning

Het Britse Becta (British Educational and Communications Technology Agency) heeft een trendstudie gepubliceerd, met de titel Emerging technologies for learning. Hoe kan nieuwe technologie -in potentie- binnen drie tot vijf jaar onze manieren van werken, leren en interacteren veranderen? Het Becta-rapport behandeld vijf onderwerpen: Mobile technologies: transforming the future of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Rapport maatschappelijke, organisatorische en technologische trends

Global Innovation Outlook 2.0 is een initiatief van IBM. Deze multinational heeft voor de tweede keer een groep van bijna 250 ’thought leaders’ bijeen gebracht om te discussiëren over maatschappelijke, organisatorische en technologische ontwikkelingen. Het resultaat is een aardig rapport over de kracht van netwerken, de waarde van reputaties en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Rapport identity management

Identity management wordt in de Wikipedia gedefinieerd als an integrated system of business processes, policies and technologies that enable organizations to facilitate and control their users’ access to critical online applications and resources — while protecting confidential personal and business information from unauthorized users. Binnen het onderwijs zou dit thema

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Positieve waardering (t)e-learning

Docenten, trainers en lerenden waarderen (t)e-learning over het algemeen erg positief. Dat blijkt uit een recent gepubliceerd onderzoeksrapport van een onderdeel van Cedefop. Meer dan zeshonderd personen hebben deelgenomen aan het onderzoek. De auteurs constateren op basis van het onderzoek: The overall impression which permeates from this analysis is that

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder