OpenDocument belangrijke stap voor e-learning

Een groep toonaangevende ICT-bedrijven gaat de OpenDocument-standaard promoten. Dat kan een belangrijke impuls voor leren zijn. OpenDocument is een zogenaamde op xml gebaseerde standaard die het mogelijk maakt om informatie tussen verschillende software programma’s naadloos uit te wisselen. Dat betekent bijvoorbeeld dat het relatief eenvoudig wordt om bestanden uit een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning alleen geschikt voor bedrijfsleven?

E-learning is niet geschikt voor het onderwijs, en zou alleen gebruikt moeten worden voor werkplekleren. Deze opvallende uitspraak is afkomstig ‘e-learning hoogleraar’ Johannes Cronje van de Universiteit van Pretoria (Zuid-Afrika). "Going the e-learning route is not going to solve students’ learning problems or make it easier for them to learn.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Persoonlijke leeromgeving

Graham Attwell is erg gecharmeerd van het JISC-project "personal learning environment". En terecht! Er vinden boeiende ontwikkelingen plaats, daar in Engeland. Daar waar traditionele leeromgevingen toch vooral uitgaan van de organisatie, gaan personal learning environments uit van de lerende. An alternative approach would be to locate a large amount of

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zijn Edubloggers ijdel?

Een paar dagen geleden meldde het huisblad van de Universiteit Utrecht dat ijdelheid de belangrijkste drijfveer is van webloggers. Zou dat ook voor Edubloggers gelden? Dus voor personen die een onderwijsgerelateerde weblog bijhouden? Je kunt via een stelling hierop reageren. Bekijk ook de resultaten van de vorige stellingen. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder