Learning design en connectivisme

George Siemens houdt zich bezig met een relatief nieuw paradigma van leren: het connectivisme. Zijn meest recente publicatie betreft een zeer uitvoerig artikel (40 pagina’s)  waarin hij een nieuwe theorie voor instructie ontwerp presenteert die past binnen het connectivisme. Deze "Learning Development Cycle" houdt rekening met formeel en informeel leren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderzoek naar het gebruik van het digitaal portfolio

Onlangs zijn tijdens een bijeenkomst van de SURF Special Interest Group NL Portfolio de resultaten van drie onderzoeken naar het gebruik van het digitaal portfolio gepresenteerd. Op uitnodiging van de SURF E-learning Themasite bespreek ik de belangrijkste bevindingen en de relevantie voor de onderwijspraktijk. De drie onderzoeken –hoe verschillend van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Boeiende bijdragen juli-augustus editie e-learning site SURF

Vandaag is de juli/augustus editie van de e-learning site van SURF verschenen. Wat een ellende: zo te zien is elke bijdrage de moeite van het lezen waard.Wim Veen bespreekt het boek "Educating the Net Generation", Maaike van Leijen de Vlaamse uitgave "Digitaal leren. ICT-toepassingen in het hoger onderwijs". Petra Visser

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

E-learning voor kinderen

E-learning for Kids is een non-profit organisatie met als doel kinderen, waar ook ter wereld, in de gelegenheid te stellen hun bekwaamheden op essentiële terreinen via (t)e-learning te verbeteren. Sleutelwoorden zijn daarbij: "free, fun and flexible". Elliot Masie en Allison Rossett zitten in het bestuur. E-learning for Kids organiseert ook

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder