Kennis laten werken

Vandaag heb ik -samen met mijn collega Ilya Zitter– in het kader van het SURF-project "Multiprofessioneel leren mbv ICT" een presentatie verzorgd tijdens de tweejaarlijkse conferentie "New Education" van de Hogeschool van Utrecht. Ik ben er iets eerder naar toegegaan en kon daardoor een sessie bijwonen over "KennisLatenWerken.nl". Dit initiatief

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Researching Electronic Portfolios and Learner Engagement

Een "white paper" van het Reflect Initiative van Helen Barrett, waarover ik al eerder schreef. "This paper provides the theoretical background for a study of student learning, engagement and collaboration through the development of electronic portfolios." Het paper is gebaseerd op een beperkt aantal beschikbare onderzoeken naar het gebruik van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Amerikaanse belastingdienst gebruikt LMS Plateau Systems

De Amerikaanse belastingdienst IRS (Internal Revenue Service) heeft het leermanagementsysteem (LMS) van Plateau Systems ingevoerd. Ongeveer 100.000 medewerkers gebruiken dit LMS. Zij kunnen hun persoonlijke trainingplannen bijhouden, de "leerhistorie" en cursuscatalogi raadplegen èn  verzoeken een bepaalde training te volgen. Ook kunnen zij (uiteraard) via het LMS deelnemen aan online cursussen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Saba neem THINQ over

Gisteren is definitief bekend geworden dat Saba concurrent THINQ heeft overgenomen. Na de fusie tussen Click2Learn en Docent (nu SumTotals) is dit de volgende grote fusie tussen aanbieders van e-learning oplossingen. Saba en THINQ hebben samen wereldwijd 500 implementaties op hun naam staan. "Saba and THINQ share complementary business models

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder