Serious games: leren van de toekomst?

Het gebruik van games binnen leersituaties zal de komende jaren groeien. Maar binnen de totale opleidingsmarkt blijft het aandeel serious games een minieme fractie vormen. Die conclusie trek ik in elk geval uit het artikel Games-Based Learning – Tomorrow’s Training Today?.

Dit artikel gaat over een gesponsord onderzoek naar games-based learning. In dit onderzoek worden de uitgaven aan deze vorm van leren op 20 miljoen dollar geschat (over het jaar 2005, uitgegeven op de Europese markt). Men schat dat dit bedrag binnen tien jaar zal groeien naar 125 miljoen dollar. Ik heb de totale bedragen voor leren en ontwikkelen niet paraat, maar het moet op Europese schaal toch echt om miljarden gaan. In de Verenigde Staten werd in 2006 bijvoorbeeld 10 miljard dollar betaald aan e-learning.

Het artikel bevat verder onder andere voorbeelden van toepassingen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.