Sessie visieontwikkeling ICT en onderwijsvernieuwing

Vandaag heb ik in het kader van een onderwijsvernieuwingsproject een sessie verzorgd voor en met het managementteam van de Academie van Deeltijd van Avans Hogeschool over visieontwikkeling op ICT en onderwijs.

Ik heb daarbij de metafoor van het beklimmen van een berg gebruikt. Je begint daarbij eerst met het bepalen van de top die je wilt bereiken. Na een inleiding over begrippen (waar hebben we het over?) zijn we met behulp van Mentimeter onder meer in gegaan op:

  • Wat zijn externe factoren die leiden tot het gebruik van ICT voor meer flexibel en gepersonaliseerd onderwijs?
  • Welke doelen wil je bereiken met ICT voor meer flexibel en gepersonaliseerd onderwijs?
  • Welke model voor blended learning kies je om die doelen te bereiken?
  • Hoe ziet zo’n model er in de praktijk uit?

Hieronder vind je mijn slides, zonder de uitkomsten van deze sessie.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.