Toetsen en beoordelen met ICT

Ik ben onder meer verbonden als lector e-learning aan Hogeschool NTI. In dit kader heb ik vandaag een presentatie voor medewerkers verzorgd over ontwikkelingen op gebied van het gebruik van ICT voor toetsen en beoordelen.

In deze presentatie ben ik ingegaan op uitgangspunten (zoals het belang van constructive alignment of het verschil tussen ‘low stakes’-toetsen en ‘high stakes’ toetsen), heb ik verschillende voorbeelden gepresenteerd en ben ik met de aanwezigen ingegaan op de relevantie van deze voorbeelden voor het NTI.

Ik ben bijvoorbeeld op verschillende toepassingen ingegaan waarmee je formatieve toetsen kunt faciliteren. Verder heb ik aandacht besteed aan de rol van badges bij beoordelen, op online proctoring en op het gebruik van learning analytics als mogelijk alternatief voor de klassieke toetsen.

Hieronder vind je mijn slides.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.