Leertechnologie door een didactische bril bekeken #cviov

Vanochtend heb ik tijdens dag twee van de conferentie over onderwijsvernieuwing en ICT een presentatie verzorgd over het gebruik van een checklist voor het analyseren van leertechnologie met een didactische bril.

Uitslag peilingIk had de aanwezigen eerst laten kiezen over welk onderwerp mijn bijdrage zou moeten gaan. Dit onderwerp heeft nipt gewonnen.

Centraal in mijn bijdrage stond een checklist die ik gebruik voor het analyseren van leertechnologieën. Deze checklist is o.a. gebaseerd op het SAMR-model van Puentedura, redenen om ICT in te zetten en Merrill’s first principles of instruction.

We hebben ook Facebook en N@tschool globaal met deze checklist tegen het licht gehouden.

De checklist heb ik gemaakt in Google Forms. Je kunt via deze link de vragen bekijken.
Dit werk valt onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 Internationaal-licentie.

Helaas kun je de vragenlijst niet kopiëren. Daarvoor zou ik je toe moeten voegen als individuele bijdragers. Dat kost me te veel tijd, en bovendien kun je daardoor de originele checklist veranderen.

Zie ook:

 

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in CvI-congres
Tags: , ,

Volg

Subscribe via RSS
juli 2017
m D w d v Z Z
« jun    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archief

Categorieën

%d bloggers liken dit:
Spring naar werkbalk