Exact 16 jaar geleden ben ik begonnen met bloggen

Een paar wetenswaardigheden wil ik graag delen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , ,

Wat er mis kan gaan met algoritmen?

Deze video van Bright informeert je over de werking van een algoritme. Verder illustreert de video dat algoritmen allesbehalve perfect zijn. Maar ook dat algoritmen snel beter worden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: ,

TikTok als e-learning platform? (reflectieve podcast)

Het is weer eens hoog tijd voor een editie van Wilfred’s reflecties op technology enhanced learning. In deze podcasts mijmer ik hardop over ontwikkelingen die ik signaleer met betrekking tot het gebruik van ICT voor leren, opleiden en onderwijs. Dit keer becommentarieer ik #EduTok, het initiatief van het sterk in opmars zijnde sociale videoplatform TikTok om korte educatieve video’s te ontwikkelen en delen.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , , ,

Verschillende perspectieven op het succes van MOOCs

Zijn Massive Open Online Courses nu wel of geen succes? Dat is afhankelijk hoe je er naar kijkt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , , ,

Belemmeringen voor de adoptie van xAPI

Als het gaat om de implementatie van nieuwe technologie dan krijgt het onderwijs weleens het verwijt, technologie enhanced learning traag te adopteren. Het bedrijfsleven kan er echter ook wat van, zo blijkt uit de adoptie van xAPI. Terwijl deze technologische specificatie toch zo veel belovend is. Net als binnen het onderwijs zijn er echter ook binnen het bedrijfsleven belemmeringen die de adoptie van deze nieuwe technologie verhinderen.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , , , , ,

Databank met 85 ‘learning systems’

Volgens Graig Weiss zijn er 1300 ‘learning systems’ te krijgen. Hij heeft er 85 opgenomen in een database.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , ,

Digitalisering en pedagogiek zijn beiden onmisbaar bij technology enhanced learning

Het artikel AI, ethics and classrooms of the future besteedt aandacht aan de invloed van digitalisering van het onderwijs, maar laat ook zien dat (onderwijs)instellingen daarbij oog hebben voor ethische aspecten en voor andere aspecten dan jongeren opleiden voor de arbeidsmarkt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , ,

Wandelend leren

Onderstaande column schreef ik voor de nieuwsbrief van e-learning.nl, editie juli 2019. Over podcasts beluisteren, tijdens het wandelen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , , ,

Interessante video’s over leren, opleiden en technologie

Je kunt online tal van interessante video’s vinden die betrekking hebben op didactiek, leerstrategieën en het gebruik van leertechnologie. De afgelopen dagen werd ik op twee bronnen geattendeerd.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , ,

Symposium Learning and Innovation in Resilient Systems

Op 24 en 25 oktober 2019 organiseert de faculteit Management, Science & Technology van de Open Universiteit in Heerlen de 2e editie van het symposium Learning and Innovation in Resilient Systems (LIRS).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , ,

Top

%d bloggers liken dit: