apr 232014
 

Na een stormachtige start is de verkoop van mijn boek ‘E-learning. Trends en ontwikkelingen’ de laatste maanden conform verwachting minder hard gegaan. Vandaag hebben we echter een nieuwe mijlpaal bereikt.

Continue reading »

apr 232014
 

Moocs zijn massale cursussen, voor iedereen vrij toegankelijk: massive open online courses (moocs). Minister Bussemaker stelt jaarlijks een miljoen euro beschikbaar om de ontwikkeling van dit soort online colleges te stimuleren. Vooralsnog zijn het alleen Nederlandse universiteiten die moocs beschikbaar stellen. Hogescholen zien er (nog) geen brood in.

Continue reading »

apr 222014
 

De afgelopen weken heb ik als student deel genomen aan de massive open online course over Carpe Diem, een methodiek voor het ontwerpen van online leren. Wat heb ik geleerd van de opzet, het proces en de inhoud van deze MOOC? Daarover gaat deze uitgebreide blogpost.

Continue reading »

apr 202014
 

Naarmate lerenden actiever zijn binnen een elektronische leeromgeving, behalen zij betere leerresultaten. Dit lijkt een open deur. Maar toch hadden we big data uit massive open online courses nodig om dit daadwerkelijk aan te tonen.

Continue reading »

apr 192014
 

Massive Open Online Courses zouden hoger onderwijs toegankelijker moeten maken voor diegenen die nu vaak niet de kans hebben om deel te nemen aan dit onderwijs. Deze belofte lijkt niet te worden waargemaakt. Toch lijken MOOCs maatschappelijke waarde te hebben.

Continue reading »

apr 182014
 

Vandaag heb ik tijdens de Inspiratiedag van SintLucas twee keer een korte sessie verzorgd over e-learning trends en ontwikkelingen. Ik heb daarbij vooral gekeken naar de relevantie van ontwikkelingen op het gebied van ICT voor de onderwijspraktijk.

Continue reading »

apr 162014
 

Vandaag heb ik tijdens Next Learning 2014 een expertsessie mogen verzorgen over de bijdrage die massive open online courses kunnen spelen bij de professionele ontwikkeling van medewerkers.

Continue reading »

%d bloggers like this: