apr 252015
 

Eén van de issues bij technology enhanced learning is online summatief toetsen. Hoe garandeer je namelijk dat degene die de toets maakt, ook daadwerkelijk degene is die de toets moet maken? Op dit gebied worden echter belangrijke stappen gezet.

Continue reading »

apr 222015
 

Professor Erik Scherder mocht de Next Learning afsluiten met een keynote over het flexibele brein. Ik vond het een feest om hem eens live te mogen zien optreden, ook al kwam hij met een onder meer voor mij serieuze waarschuwing.

Continue reading »

apr 222015
 

Leerprofessionals zouden lerenden meer moeten betrekken bij het realiseren van leerinterventies ten behoeve van het verbeteren van de performance van de organisatie. Dat was één van de boodschappen van Marcel de Leeuwe en Job Bilsen in hun keynote over werkplekleren.

Continue reading »

apr 222015
 

Dit was de titel van een expertsessie die ik vandaag heb verzorgd tijdens editie 2015 van Next Learning.  In deze sessie ben ik met name ingegaan op wat een deelnemer zelf kan doen om voortijdige uitval uit een massive open online course (MOOC) te voorkomen.

Continue reading »

apr 212015
 

Hoge bomen vangen veel wind. Dat geldt ook voor iemand als sir Ken Robinson. Immens populair bij veel critici van het huidige onderwijssysteem. Maar onlangs ook scherp bekritiseerd. Is dat terecht?

Continue reading »

apr 202015
 

De smartphone is vermoedelijk de meest omstreden technologie in relatie tot het onderwijs.  Docent Larry Ferlazzo heeft zich in de loop van de jaren ontwikkeld van een opponent tot iemand die smartphones schoorvoetend in de klas heeft aanvaard.

Continue reading »

%d bloggers op de volgende wijze:
Spring naar de toolbar