Mijn terugblik op de 23ste editie van de Online Educa Berlijn #oeb17

Het is zo’n beetje traditie geworden dat ik ook een reflectieve terugblik schrijf van mijn bezoek aan de Online Educa Berlijn. Wat is mij dit jaar opgevallen, en wat vind ik daar van?

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , , ,

Mijn impressie van de Online Educa Beurs #oeb17

Ik was van plan om nog te bloggen over wat mij is opgevallen bij mijn bezoek aan de beurs van de Online Educa. Ik heb een aantal stands wat langer bezocht. Voor de afwisseling heb ik er eens een video van gemaakt.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: ,

Bereiden we jongeren voldoende voor op de uitdagingen van een wereld die wordt gedomineerd door technologie? #OEB17

Vanmiddag mocht ik een sessie voorzitten waar Marc Prensky en David White met elkaar en met de zaal in discussie gingen over deze vraag.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: ,

Carpe Diem: ontwerpmethodiek voor online en blended learning programma’s #oeb17

In 2014 heb ik deelgenomen aan een massive open online course over Carpe Diem, een methodiek voor het ontwerpen van online en blended learning. Deze sessie wilde ik vooral gebruiken om mijn kennis hierover op te frissen. Maar presentator Gilly Salmon voegde er een dimensie aan toe.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , ,

Werkplek leren begint hier #OEB17

Op dag twee van de Online Educa Berlijn heb je altijd de keuze tussen twee openingssessies. Ik heb de sessie bijgewoond over werkplek leren, waarbij met name gekeken is naar veranderingen in arbeid en de impact op leren.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , ,

Online Educa Debat over de invloed van sociale media op leren en denken #OEB17

Onder leiding van de voormalig Britse parlementariër Harold Elletson gingen Julia Hobsbawn en Joe Edelman in debat met Claire Fox en Marc Prensky over de motie “Aangezien internet en sociale media het denken en leren op een niet altijd gunstige manier beïnvloeden, moeten onderwijsinstellingen stappen ondernemen om studenten aan te moedigen hier minder afhankelijk van te worden”.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , , ,

Implementatie en integratie van nieuwe leertechnologie #OEB17

Wat zijn geleerde lessen rond de implementatie van nieuwe leertechnologieën? Daar ging de een na laatste sessie van dag 1 van de Online Educa over.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , ,

Digitale strategieën ontwikkelen voor het hoger onderwijs #OEB17

Na de lunch heb ik een paneldiscussie bijgewoond met Ilona Buchem , Gilly Salmon en Olli-Pekka Penttin. Zij gingen in op de realisatie van digitale strategieën, al gingen ze niet heel erg de diepte in.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , ,

Educatieve technologie: innoveren in onzekere tijden #OEB17

Ik probeer tijdens de Online Educa Berlijn kennis te maken met nieuwe ontwikkelingen en voor mij onbekende leertechnologieën. Daarom heb ik vandaag een sessie bijgewoond van start ups die ook ingingen op uitdagingen waar deze bedrijven mee te maken hebben.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , ,

Onderwijssector en aanbieders educatieve technologie niet klaar voor de nieuwe verordening over dataprotectie #OEB17

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (in het Engels: General Data Protection Regulation) is zoals verwacht een belangrijk onderwerp tijdens de Online Educa Berlijn. Er is nog veel werk aan de winkel. Voor instellingen en leveranciers van leertechnologie.

Lees meer ›

Posted in Online Educa
Tags: , ,

Volg

Subscribe via RSS
december 2017
m D w d v Z Z
« nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Archief

Categorieën

%d bloggers liken dit:
Spring naar werkbalk