apr 202014
 

Naarmate lerenden actiever zijn binnen een elektronische leeromgeving, behalen zij betere leerresultaten. Dit lijkt een open deur. Maar toch hadden we big data uit massive open online courses nodig om dit daadwerkelijk aan te tonen.

Continue reading »

apr 192014
 

Massive Open Online Courses zouden hoger onderwijs toegankelijker moeten maken voor diegenen die nu vaak niet de kans hebben om deel te nemen aan dit onderwijs. Deze belofte lijkt niet te worden waargemaakt. Toch lijken MOOCs maatschappelijke waarde te hebben.

Continue reading »

apr 182014
 

Vandaag heb ik tijdens de Inspiratiedag van SintLucas twee keer een korte sessie verzorgd over e-learning trends en ontwikkelingen. Ik heb daarbij vooral gekeken naar de relevantie van ontwikkelingen op het gebied van ICT voor de onderwijspraktijk.

Continue reading »

apr 162014
 

Vandaag heb ik tijdens Next Learning 2014 een expertsessie mogen verzorgen over de bijdrage die massive open online courses kunnen spelen bij de professionele ontwikkeling van medewerkers.

Continue reading »

apr 162014
 

Tijdens editie 2014 van Next Learning verzorgden Hans de Zwart en Marcel de Leeuwe een expertsessie over Self Organized Learning (SOL). Daarbij viel op dat professionals op het gebied van leren en ontwikkelen vooral moeten leren 'los te laten'.

Continue reading »

apr 162014
 

Aad Streng en Jean In het Panhuis gingen tijdens hun sessie van Next Learning 2014 in op het belang van een integrale en multidisciplinaire aanpak om als organisatie continu verbeteringen te realiseren. Mede op basis van hun ervaringen bij Philips en ING illustreerden zij dit pleidooi.

Continue reading »

apr 152014
 

Gisteren is het het EMMA-project officieel gelanceerd. Twaalf universiteiten en bedrijven uit acht Europese landen geven dankzij automatische transcriptie toegang toy massive open online courses in verschillende talen. De Open Universiteit is één van de partners. Samen met twee collega’s ben ik namens de Open Universiteit betrokken bij dit project.

Continue reading »

apr 142014
 

Op 31 oktober en 1 november aanstaande organiseren het Platform Beroepsonderwijs (HPBO) en het Consortium voor Innovatie (CvI) samen de Innovatiebattle Beroepsonderwijs. Deze wedstrijd is bedoeld voor docenten die concreet aan de slag willen met een idee om het onderwijs te verbeteren en te vernieuwen, maar hier op dit moment niet aan toe komen. Met deze Innovatiebattle beroepsonderwijs maak je ook nog kans op een forse geldprijs.

Continue reading »

%d bloggers like this: