Deadline voorstellen indienen voor de Online Educa 2025 nadert (en ook de kortingsregeling loopt af) #oeb25

De Online Educa, Europa’s toonaangevende congres over leren, opleiden en onderwijs met behulp van digital technologie, vindt dit jaar plaats van 3 tot 5 december 2025 in Berlijn. Deze 31e editie heeft als thema: “Humanity in the Intelligent Age: Empathy, Responsibility, and the Duty of Care”. Belangrijke deadlines naderen snel.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waar ik me de afgelopen week over verwonderd heb, als het gaat om generatieve AI (deel 8)

De afgelopen week heb ik veel tijd doorgebracht bij het CvI-congres over innovatie in het middelbaar beroepsonderwijs. AI was daar ook best een thema, zullen we maar zeggen. Maar verder heb ik ook weer diverse berichten over generatieve AI verzameld die mijn wenkbrauwen omhoog hebben doen gaan. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

‘Weerstand’ tegen AI in het onderwijs als vorm van betrokkenheid (en stop met evangeliseren)

De laatste tijd hoor en lees ik regelmatig verzuchtingen dat ‘AI’ binnen onderwijsorganisaties een taboewoord is en dat docenten AI allesbehalve enthousiast verwelkomen, ook al heeft deze technologie zo veel voordelen (ook voor docenten). Er wordt vaak gesproken van ‘weerstand’. In deze blogpost verken ik waar deze ‘weerstanden’ vandaan komen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Themamiddag AI voor persoonlijk leren: een stap verder dan gepersonaliseerd leren

Op 13 juni 2025 verzorgen Erdinç Saçan en ik een workshop over AI en persoonlijk leren in het Innovatiehuis van het Consortium voor Innovatie in Den Bosch. De bijeenkomst richt zich op de volgende stap na gepersonaliseerd leren: echt persoonlijk leren met behulp van AI. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waar ik me de afgelopen week over verwonderd heb, als het gaat om generatieve AI (deel 7)

De afgelopen week had ik weer het gevoel geconfronteerd te worden met een tsunami aan ontwikkelingen op het gebied van (generatieve) AI. Deze blogpost bevat een selectie van de berichten waarover ik me verwonderd heb. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Korte impressie bijeenkomst 8 AI Advisoryboard Roercollege/Schöndeln (wat kunnen we leren van anderen en beelden bij tips)

Gisteravond vond weer een bijeenkomst plaats van de AI-advisory board van Roercollege/ Schöndeln die ik mag begeleiden. We hebben met name gekeken naar de relevantie voor de eigen organisatie van materialen die door andere organisaties zijn gemaakt, en naar beelden die leerlingen hebben gemaakt op basis van tips en richtlijnen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder