Pedagogisch-didactische richtlijnen voor technology enhanced learning

Bij het ontwerpen van blended learning en online leren is het belangrijk om uit te gaan van didactische richtlijnen. Een didactische richtlijn zegt iets over hoe docenten doceren en over hoe een docent ervoor zorgt dat lerenden effectief leren. Vervolgens kijk je hoe je die didactische richtlijnen kunt vormgeven met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Welke ontwikkelingen op het gebied van leertechnologie moeten we in 2022 in de gaten houden?

Het einde van het kalenderjaar nadert. Zoals gebruikelijk verschijnen er in deze tijd weer bijdragen met bespiegelingen over ‘emerging technology trends‘ op het gebied van leren, opleiden en onderwijs. In deze blogpost bespreek ik twee bijdragen. Wat zijn overeenkomsten en verschillen? This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe kunnen we zorgen voor een succesvolle invoering van leerprojecten bij digitale transformatie #oeb21

De laatste sessie van de Online Educa, die ik vandaag kon bijwonen, werd verzorgd door een oude bekende van mij: Philippe Seynaeve, Implementation and Change Manager, CIBG/CIRB (Regionaal ICT Centrum Brussel). Philippe faciliteerde een board sessie over goede voorbeelden en succesfactoren voor de invoering en adoptie van leerprojecten. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Heeft het onderwijs onvoldoende geleerd van Covid-19? #oeb21

Onder leiding van oud-Lagerhuis lid Harold Elletson vond weer een Online Educa Debat plaats. De stelling luidde dit keer: This House believes Education has failed to learn the lesson of Covid-19. Tijd voor weer een ronde onderwijs ‘bashen’? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kiezen tussen face-to-face, asynchroon online en synchroon online leren #OEB21

Bij het ontwerpen van blended learning kun je kiezen tussen de drie manieren in de titel van deze post. Vanmiddag heb ik tijdens de Online Educa in Berlijn een sessie verzorgd over didactische overwegingen die je hierbij kunt hanteren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder