Publiceer niet alleen op LinkedIn

LinkedIn wordt door veel van mijn contacten gebruikt om te publiceren over waar men mee bezig is, en om kennis te delen. LinkedIn heeft echter een belangrijke beperking waardoor ik nooit uitsluitend op LinkedIn zal publiceren.

Lees meer ›

Posted in Wetenswaardigheden
Tags: ,

Leidt virtual reality tot meer verdiepend leren?

Op deze vraag moeten we het antwoord nog even schuldig blijven. Wat we wel al kunnen doen, is interessante voorbeelden bestuderen.

Lees meer ›

Posted in Didactisch gebruik technologie
Tags:

Zorgen over professionalisering en professionaliteit binnen arbeidsorganisaties

Leidinggevenden binnen arbeidsorganisaties lijken zich grote zorgen te maken over de professionaliteit van medewerkers (inclusief zichzelf) en de wijze waarop de eigen organisatie ‘leren en ontwikkelen’ vorm geeft.

Lees meer ›

Posted in Organisatorische aspecten e-learning
Tags: , , ,

De opkomst van tutorbots

Bij tutorbots worden chatbots binnen opleidingen en onderwijs gebruikt. Deze toepassingen van artificiële intelligentie komen langzaam maar zeker op. Wat zijn mogelijke toepassingen? Wat zijn beperkingen?

Lees meer ›

Posted in Didactisch gebruik technologie
Tags: ,

Vragen bij ROA-onderzoek naar informeel leren

De aflopen week verschenen publicaties naar aanleiding van onderzoek van het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) van de Universiteit Maastricht over informeel leren. Deze publicaties roepen bij mij een aantal vragen op.

Lees meer ›

Posted in Wetenswaardigheden
Tags: ,

Postbachelor opleiding e-learning volgen?

Begin november 2017 start bij Avans+ een nieuwe postbachelor opleiding e-learning. Ik ben hier weer gastdocent.

Lees meer ›

Posted in Wetenswaardigheden
Tags: ,

Verso voor actief leren (review)

Tijdens workshops gebruik ik regelmatig een checklist om leertechnologieën te verkennen. Laatst ontdekte ik de applicatie Verso. Verso is een applicatie waarmee je lerenden opdrachten kunt laten maken, die zij ook van feedback kunnen voorzien. Ik wil Verso beschrijven aan de hand van mijn checklist.

Lees meer ›

Posted in Didactisch gebruik technologie
Tags: , ,

Nieuw stappenplan, aangepast beschrijvingskader en update typering leertechnologieën

Een week geleden heb ik aangegeven dat ik enkele ‘statische’ onderdelen van mijn website/weblog zou updaten. Deze klus is nu geklaard. Wat zijn de belangrijkste veranderingen van de afgelopen week?

Lees meer ›

Posted in Veranderingen website
Tags: , ,

Messaging voor leren gebruiken

Ik was vanochtend op zoek naar een artikel over messaging voor leren, opleiden en onderwijs. Behalve meer commerciële artikelen over specifieke tools, kon ik in de gauwigheid niets vinden. Daarom heb ik zelf maar deze blogpost over messaging voor leren geschreven. Wat is messaging? Hoe kun je deze toepassing voor leren gebruiken?

Lees meer ›

Posted in Didactisch gebruik technologie
Tags: , , ,

Stappenplan technology enhanced learning ontwikkelen

Bij het ontwerpen en ontwikkelen van technology enhanced learning (blended of volledig online) doorloop je een aantal stappen. In deze bijdrage werk ik deze stappen verder uit.

Lees meer ›

Posted in Didactisch gebruik technologie
Tags: , , ,

Volg

Subscribe via RSS
juli 2017
m D w d v Z Z
« jun    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archief

Categorieën

%d bloggers liken dit:
Spring naar werkbalk