Ga naar de inhoud
WilfredRubens.com over leren en ICT

WilfredRubens.com over leren en ICT

Ontwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning

  • Over mij
  • Mijn artikelen
  • Mijn boeken
  • Mijn presentaties
  • Boeken over leren en (t)e-learning
  • Home
  • Mijn diensten
  • Stappenplan TEL
  • Richtlijnen TEL
  • Contact
  • Disclaimer en Privacy

Streng beleid mobiele telefoons in klas werkt averechts

6 januari 2013 Wilfred 8 reacties

Je kunt het gebruik van mobiele telefoons in de klas beter reguleren, dan verbieden. Deze conclusie (en andere) trek ik op basis van Israelisch onderzoek.

Lees verder

Onderwijskunde: wetenschap in concept

5 januari 2013 Wilfred 2 reacties

Wetenschap is zelden ‘af’. Volgens mij geldt dat bij uitstek voor wetenschap waarbij je variabelen niet zo maar als ‘constant’ kunt beschouwen. Onderwijskunde is daar een voorbeeld van.

Lees verder

Verrassende conclusies over de wijze waarop jongeren met succes leren

4 januari 2013 Wilfred 4 reacties

Lerenden leren op zeer diverse manieren, met opvallende resultaten. Ook blijkt dat verschoolsing jonge kinderen kan belemmeren bekwaamheden te ontwikkelen, die in de huidige samenleving belangrijk zijn.

Lees verder

Het belang van sociale netwerken voor professionalisering van docenten

3 januari 2013 Wilfred 3 reacties

Sociale netwerken spelen een steeds belangrijke rol spelen bij de professionalisering van docenten. Dat is één van de conclusies uit een enquête onder Amerikaanse docenten.

Lees verder

Vlietberg bij Nijmegen

2 januari 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Gisterenmiddag zijn we wezen wandelen in de Ooijpolder. Meer specifiek door de Stadswaard en de Vlietberg, die deel uit maken van de Gelderse Poort.

Lees verder

Onderwijswetenschap kan invloed op praktijk vergroten via digitale media

2 januari 2013 Wilfred 2 reacties

Als onderwijswetenschappers de onderwijspraktijk willen beïnvloeden, dan doen zij er goed aan digitale media te omarmen in plaats van zich te focussen op publicaties in wetenschappelijke tijdschriften. Dat stelde hoogleraar Sam Wineburg van de Stanford University School of Education onlangs in een rede.

Lees verder

Gelukkig 2013

1 januari 2013 Wilfred Een reactie

Geleerde les: Wordle heeft moeite met Chinees, Russisch, Grieks, Arabisch en Grieks.

Lees verder

Je computer besturen met je hersenen

31 december 2012 Wilfred 2 reacties

Dankzij sensortechnologie slaan we een nieuw pad in op het gebied van human computer interaction en wellicht ook e-learning. Wat staat ons te wachten?

Lees verder

Terugblik Serious Spinning #S4SR12

31 december 2012 Wilfred Laat een reactie achter

Het is alweer meer dan een week geleden dat Pierre Gorissen, Hans Steeman, ik en zo’n 247 anderen mee hebben gedaan aan Serious Spinning.Deze spinningmarathon heeft uiteindelijk 27.120,99 euro opgeleverd voor Serious Request. Op YouTube vind je deze sfeerimpressie.

Lees verder

Intern kennis delen bevorderen via competitie?

30 december 2012 Wilfred 5 reacties

Hoe kunnen we de expertise van medewerkers beter benutten? Speelt competitie hierbij een rol? Of moeten we kennis delen over een andere boeg gooien?

Lees verder

Berichten paginering

«Eerdere berichten 1 … 416 417 418 419 420 … 901 Volgende berichten»
nl Dutchen English
nl nl
  • Mastodon
  • LinkedIn
  • Flickr
  • YouTube
  • RSS feed

Wilfred Rubens

Wilfred

E-learning, zelfstandig adviseur, edublogger, politiek, onderwijs, pedagogiek, learning & development, education, leren, opleiden

Laatste posts in je mailbox?


Loading

Nieuwste posts

  • Waar ik me de afgelopen week over verwonderd heb, als het gaat om generatieve AI (deel 17)
  • Drie dimensies van educatieve betrokkenheid en de rol van AI
  • Onderzoek naar social presence in online leeromgevingen
  • Vergelijking raamwerken voor AI-geletterdheid (mijn 9000ste blogpost)
  • AI als ‘game-changer’ voor L&D?

Laatste reacties

  • Wilfred Rubens op AI doordacht gebruiken voor leren. Gaat dat wel lukken (denk aan de smartphone)?
  • Jan Pollet op AI doordacht gebruiken voor leren. Gaat dat wel lukken (denk aan de smartphone)?
  • Wilfred Rubens op Blended onderwijs: de kloof tussen weten en toepassen

Blogarchief

Steekwoorden

actief verwerken Artificiële Intelligentie big data blended learning chatbot conferenties coronacrisis curriculumontwikkeling didactiek digitale geletterdheid digitale leeromgeving disruptive innovation e-learning effectiviteit elearning formeel-informeel leren Generatieve AI implementatie innovatie iPad kritiek L&D learning analytics learning design leertechnologie massive open online courses MOOC motivatie onderwijsvernieuwing onderzoek Online Educa Berlijn online leren ontwerp open education pedagogiek personalisering privacy professionalisering sociale media technology enhanced learning tips trends video virtual reality werkplekleren
Logo WRB
WordPress thema: Treville door ThemeZee.