MOOCs: beyond the hype #EADL #EADL2014 #EUMOOCS

Vandaag heb ik een presentatie verzorgd over mijn ervaringen met Massive Open Online Courses tijdens het EADL-congres in Edinburgh.

Wilfred bij de EADL
Foto: EADL

Ik ben eerst kort ingegaan op het EMMA-project en op de ontstaansgeschiedenis van (de hype rond) MOOCs. Volgens mij heeft de opkomst van learning analytics mede een impuls gegeven aan MOOCs omdat binnen MOOCs veel data worden gegenereerd die voor verschillende doeleinden kunnen worden gebruikt (marketing en onderzoek).

Verder ben ik ingegaan op de redenen om MOOCs te starten, en op de didactische diversiteit van MOOCs, mede op basis van het classificeringsschema van Grainne Conolé. Dit schema heb ik ook gebruikt om de MOOC te typeren, die ik heb ontwikkeld en verzorgd.

Ik ben daarbij ook ingegaan op de wijze waarop lerenden hebben geparticipeerd in deze MOOC, inclusief de geleerde lessen. De laatste slides betreffen algememe conclusies ten aanzien van MOOCs, plus aanverwante initiatieven. Hieronder vind je mijn slides.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.