De integratie van het potlood in het onderwijs

Docent John Spencer schrijft in Tom Johnson's adventures in Pencil Integration over de implementatie van het potlood binnen het Britse onderwijs, aan het eind van de 19de eeuw.

Een duidelijke vette knipoog naar de dag van vandaag, waar menig school worstelt met de integratie van technologie in het onderwijs.

Kunnen we als school achterblijven? Wat zijn de gevolgen van de invoering van het potlood voor klassemanagement? Moeten leerlingen hun eigen potlood mee nemen? Over dergelijke vragen gaan Spencer's blog posts.

Lekker relativerend, al is een computer of laptop natuurlijk veel complexer dan een potlood.

Met dank aan Punya Mishra

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , , ,
Top

%d bloggers liken dit: