Fatsoenlijk geïmplementeerde ICT leidt binnen onderwijs tot kostenbesparing (#in)

Key Factors to Ed-Tech Success bevat op het eerste oog niet heel veel opzienbarende informatie. Het artikel somt -op basis van een onderzoeksrapport- enkele succesfactoren op ten behoeve van de invoering van ICT in het onderwijs. Deze factoren hebben o.a. te maken met de computer-studentratio, het beschikbaar stellen van tijd door het management en de mate waarin ICT in het kerncurriculum is geïntegreerd. In de praktijk blijkt overigens maar één procent van alle onderwijsinstellingen alle factoren in de praktijk te brengen.

De meest opvallende passage vind ik echter:

The report also found a positive correlation between properly implemented technology and cost savings.

Deze kostenreductie heeft, zo laat onderzoek zien, onder meer te maken met het terugdringen van redundantie op het gebied van dataverzameling en software, maar bijvoorbeeld ook met het terugdringen van schooluitval.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , ,
Top

%d bloggers liken dit: