TPACK in de praktijk (#in #amba)

Tijdens de Kennisnet Ambassadeurs-dag is Mieke van Keulen van Kennisnet ingegaan op hoe je het TPACK-model in de praktijk kunt inzetten. Dit model helpt docenten na te denken over hoe zij binnen hun context vakinhoud, didactiek en ICT kunnen integreren. Daarbij heeft zij zich gebaseerd op de TPACK-game.

Mieke vroeg de zaal bijvoorbeeld om na te denken hoe je leerlingen via samenwerkend leren en met behulp van online video kunt bekwamen in het medisch protocol ‘handen wassen’. Bijvoorbeeld door leerlingen zich te laten verdiepen in het protocol, een script laten maken van een fout voorbeeld, een goed voorbeeld en dat laten filmen en nabespreken.
Je kunt docenten ook een kaart laten trekken vanuit vakinhoud en didactiek. En hier vervolgens ICT-toepassingen erbij bedenken.

Van Keulen liet zien hoe praktisch je dit model kunt inzetten bij professionalisering op het gebied van digitale didactiek.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com


Top

%d bloggers liken dit: