Beter concurreren dankzij e-learning

Mobiele telefoon providers uit Australië en Nieuw-Zeeland melden positieve effecten van e-learning.
E-learning wordt bedrijfskritisch beschouwd, als essentieel voor de klantenservice.
De mobiele telefoon bedrijven kunnen het niet met harde cijfers onderbouwen, maar zijn er van overtuigd dat hun verkopers dankzij e-learning beter in staat zijn om klanten te helpen.
Bovendien kost e-learning volgens Vodafone Australië net zo veel als klassikaal leren, maar is het veel efficiënter te plannen. E-learning "verstoort" de bedrijfsprocessen minder (mijn vertaling).

De auteur van het artikel concludeert:

"With a higher turnover of product, staff and service plans than many industries, it’s not surprising mobile phone executives are investing in e-learning faster than those in slower-moving sectors. But their examples show that when the main point of difference between competitors lies in service, e-learning is a key for competitive advantage."

Met de opvatting dat e-learning bedrijfsprocessen minder "verstoort" dan andere vormen van leren, kan ik niet veel. Ook e-learning zou ook in de "baas zijn tijd" moeten kunnen plaatsvinden. Voor de rest vind ik dit wel een goed voorbeeld van hoe e-learning in een dynamische werkomgeving toegevoegde waarde kan bieden ("time to market" verkorten). Uiteraard spelen de lange afstanden in deze regio ook een belanmgrijke rol.

Delen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *