Toeval of een kwestie van netwerken?

Een paar dagen geleden heb ik een impressie gegeven van de ideeën van Carl Rohde, tijdens het IVLOS-lustrum. Vandaag lees ik op de weblog van Sybilla Poortmanover een vergelijkbare bijdrage van Henk van Zeijts, hoofd Creative Learning van de Waag Society.

Sybilla Poortman schrijft:

"Heel interessant vond ik een lijstje met ‘eisen’ aan een voor jonge mensen interessante leervorm (of leeromgeving):
Relatie – het gebodene (en het gevraagde) dient gerelateerd te zijn aan de belevingswereld van de jongere.
Creatie – er dient een creatief element in te zitten, m.a.w. er moet iets gemaakt of ontwikkeld worden.
Donatie – het product dient een doelgroep te kennen en moet iets kunnen toevoegen aan bestaande zaken.
Reflectie – er is feedback van peers en zelfreflectie op het proces en het product mogelijk."

En dat doet me weer denken aan de pijlers van digitale didactiek van Robert-Jan Simons (waar ik aan refereer in het artikel over weblogs in het hoger onderwijs).

Toeval? Of een kwestie van netwerken? Want volgens mij kent Van Zeijts mijn kamergenoot op het IVLOS goed (die erg actief was met de organisatie van het IVLOS-lustrum).

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *