Ervaring met reclame bij e-learning? (#in)

Uit een analyse door Gezonde Scepsis van elf Nederlandse e-learning nascholingen voor huisartsen blijkt dat twee ervan duidelijke reclame bevatten. Bij vijf nascholingen was sprake van onevenwichtige informatie. Dat bericht de website Medisch Contact:

"Als het gaat om reclame of onevenwichtige informatie is er geen verschil tussen gesponsorde en niet of indirect gesponsorde nascholing, stellen de onderzoekers vast. Ook lijkt accreditatie geen garantie te zijn voor objectieve informatie".

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Is informatie binnen e-learning content onevenwichtig? Of erger? Discussiëren hierover kan in de LinkedIn groep E-learning in de Zorg.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Een reactie

  1. Je vraagt naar ervaring met reclame in combinatie met E-learning?
    Neem een kijkje op http://www.e-learning.nl zou ik zeggen.
    Je weet hoe ik daarover denk!
    Al die knipperende reclame daar is voor mij DE reden om nooooooit op die site te komen.
    Voor deze reactie moest het weer even.
    Gelijk weer m’n walging op peil gebracht!
    Trouwens, een nieuwsbericht van bijna een jaar geleden kun je ook zien als anti-reclame…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *