Ga naar de inhoud
WilfredRubens.com over leren en ICT

WilfredRubens.com over leren en ICT

Ontwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning

  • Over mij
  • Mijn artikelen
  • Mijn boeken
  • Mijn presentaties
  • Boeken over leren en (t)e-learning
  • Home
  • Mijn diensten
  • Stappenplan TEL
  • Richtlijnen TEL
  • Contact
  • Disclaimer en Privacy

Kijk ook naar het onderwijssysteem, niet alleen naar de onderwijspraktijk

2 mei 2013 Wilfred 2 reacties

Larry Cuban heeft kritiek op onderwijshervormers. Daarbij lijkt hij zich vooral te focussen op de onderwijspraktijk, maar weinig oog te hebben voor het onderwijssysteem.

Lees verder

Mijn 5000ste blogpost: waarom en hoe?

1 mei 2013 Wilfred 6 reacties

Volgens de statistieken van mijn weblog, is dit het 5000ste bericht dat ik in ongeveer 9,5 jaar schrijf. Een mooie gelegenheid om weer eens terug te blikken op waarom ik blog en hoe ik te werk ga.

Lees verder

Geflipte professionele ontwikkeling

30 april 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Er wordt vooral binnen het onderwijs aandacht besteed aan het concept van de flipped classroom. Kristin Daniels ziet echter ook mogelijkheden voor ‘Flipped Professional Development’ voor docenten.

Lees verder

Tools voor digital storytelling

29 april 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Dankzij internettechnologie zijn we steeds beter in staat om lerenden zelf digitale verhalen te laten maken. Er komen ook steeds meer tools voor digital storytelling beschikbaar.

Lees verder

SJSU Plus Program interessante ontwikkeling op het gebied van MOOC’s

28 april 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Eén van de bekende aanbieders van Massive Open Online Courses, Udacity, gaat samen met de San Jose State University tegen geringe kosten online cursussen aanbieden, die studiepunten opleveren. Dit SJSU Plus Program is daarmee een interessante ontwikkeling op het gebied van MOOC’s.

Lees verder

Tijd voor een andere aanpak bij corporate learning

27 april 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Turning over a new leaf is een mooi pleidooi van Steve Wheeler voor verandering van de leerfunctie binnen arbeidsorganisaties.

Lees verder

Update Boek E-learning: trends en ontwikkelingen

26 april 2013 Wilfred 7 reacties

In deze blogpost wil ik jullie updaten over de stand van zaken met betrekking tot mijn boek “E-learning: trends en ontwikkelingen”.

Lees verder

Een nieuwe impuls voor het media-debat in het onderwijs?

25 april 2013 Wilfred Laat een reactie achter

De bomaanslag in Boston heeft weer laten zien hoe krachtig en tegelijkertijd risicovol mobiele technologie en sociale media kunnen zijn. Ik denk dat deze gebeurtenis ook van invloed kan zijn op het 'good old'-mediadebat dat jaren geleden rond ICT in het onderwijs is gevoerd, maar nooit echt is beëindigd.

Lees verder

E-book over Massive Open Online Courses

25 april 2013 Wilfred 2 reacties

Ik besteed regelmatig aandacht aan Massive Open Online Courses, met name via bloemlezingen. Er wordt namelijk wel erg veel over geschreven. Wil je via één publicatie 'bijgepraat' worden over MOOC's, dan raad ik je aan Inge de Waard's een e-book 'MOOC YourSelf' aan te schaffen.

Lees verder

Britse bedrijven worstelen nog steeds met e-learning

24 april 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Ondanks dat bijna driekwart van de Britse ondernemingen e-learning toepast, lijkt een groot deel van deze bedrijven deze manier van leren nog lang niet maximaal te benutten. Die conclusie trekken het Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) en LMS-leverancier Cornerstone Demand op basis van de meest recente Talent Development

Lees verder

Berichten paginering

«Eerdere berichten 1 … 400 401 402 403 404 … 901 Volgende berichten»
nl Dutchen English
nl nl
  • Mastodon
  • LinkedIn
  • Flickr
  • YouTube
  • RSS feed

Wilfred Rubens

Wilfred

E-learning, zelfstandig adviseur, edublogger, politiek, onderwijs, pedagogiek, learning & development, education, leren, opleiden

Laatste posts in je mailbox?


Loading

Nieuwste posts

  • Waar ik me de afgelopen week over verwonderd heb, als het gaat om generatieve AI (deel 17)
  • Drie dimensies van educatieve betrokkenheid en de rol van AI
  • Onderzoek naar social presence in online leeromgevingen
  • Vergelijking raamwerken voor AI-geletterdheid (mijn 9000ste blogpost)
  • AI als ‘game-changer’ voor L&D?

Laatste reacties

  • Wilfred Rubens op AI doordacht gebruiken voor leren. Gaat dat wel lukken (denk aan de smartphone)?
  • Jan Pollet op AI doordacht gebruiken voor leren. Gaat dat wel lukken (denk aan de smartphone)?
  • Wilfred Rubens op Blended onderwijs: de kloof tussen weten en toepassen

Blogarchief

Steekwoorden

actief verwerken Artificiële Intelligentie big data blended learning chatbot conferenties coronacrisis curriculumontwikkeling didactiek digitale geletterdheid digitale leeromgeving disruptive innovation e-learning effectiviteit elearning formeel-informeel leren Generatieve AI implementatie innovatie iPad kritiek L&D learning analytics learning design leertechnologie massive open online courses MOOC motivatie onderwijsvernieuwing onderzoek Online Educa Berlijn online leren ontwerp open education pedagogiek personalisering privacy professionalisering sociale media technology enhanced learning tips trends video virtual reality werkplekleren
Logo WRB
WordPress thema: Treville door ThemeZee.