Ga naar de inhoud
WilfredRubens.com over leren en ICT

WilfredRubens.com over leren en ICT

Ontwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning

  • Over mij
  • Mijn artikelen
  • Mijn boeken
  • Mijn presentaties
  • Boeken over leren en (t)e-learning
  • Home
  • Mijn diensten
  • Stappenplan TEL
  • Richtlijnen TEL
  • Contact
  • Disclaimer en Privacy

Boek The Digital Turn

22 februari 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Mijn collega Wim Westera heeft een nieuw boek geschreven: The Digital Turn.  In dit boek staat mediageletterdheid centraal. Deze Engelstalige publicatie biedt een helicopterview over digitale media, en de impact die ze hebben op ons leven. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Aankomende docenten gevangen tussen twee generaties wat betreft ICT-gebruik

21 februari 2013 Wilfred Laat een reactie achter

De verwachtingen van (Amerikaanse) schooldirecteuren ten aanzien van de expertise van aankomende docenten op het gebied van digitale didactiek sporen niet met de werkelijkheid. Je zou er moe van worden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Didactiek en MOOC’s

21 februari 2013 Wilfred 2 reacties

Massive Open Online Courses zijn eigenlijk middelen om instructies te verzorgen. Maar daarmee leiden ze volgens Larry Cuban nog niet tot leerervaringen. Heeft hij een punt? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Miniconferentie Formatief toetsen in het onderwijs

20 februari 2013 Wilfred 8 reacties

Op 26 maart aanstaande vindt bij de Open Universiteit in Heerlen een miniconferentie plaats over formatief toetsen in het onderwijs. Deelname is gratis. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De zinvolheid van een Twitter-archief?

19 februari 2013 Wilfred 7 reacties

Je kunt vandaag de dag je eigen Twitter-archief samen stellen. De vraag is echter of dat zinvol is. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Scoop.it als leermiddel

19 februari 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Why Scoopit Is Becoming An Indispensable Learning Tool is een bruikbaar samenvattend artikel over de educatieve waarde van Scoop.it. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onzichtbare technologie faciliteert onzichtbaar leren

18 februari 2013 Wilfred 2 reacties

Vandaag heb ik twee blogposts gelezen die in combinatie leiden tot het inzicht dat technologie onzichtbaarder wordt, en daardoor ‘onzichtbaar leren’ mogelijk kan maken. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

MOOC’s, MOOC’s, MOOC’s (bloemlezing 4)

17 februari 2013 Wilfred 7 reacties

Het aantal artikelen over Massive Open Online Courses op mijn leeslijst hoopt zich -mede dankzij een week griep- weer op. Tijd voor bloemlezing nummer 4. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe lerenden baat kunnen hebben van sociale media

16 februari 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Volgens Joseph Baker zijn er vier manieren waarop lerenden baat kunnen hebben bij sociale media. Hij gaat daarbij wel te gemakkelijk voorbij aan het feit dat deze baten niet vanzelf worden gegenereerd. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

SWOT-analyse MOOC’s

15 februari 2013 Wilfred Laat een reactie achter

Andrew Spinner heeft een SWOT-analyse gemaakt van massive open online courses. De vier invalshoeken -sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen- bieden wat mij betreft mogelijkheden om op een genuanceerde manier naar MOOC’s te kijken. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Berichten paginering

«Eerdere berichten 1 … 407 408 409 410 411 … 897 Volgende berichten»
nl Dutchen English
nl nl
  • Mastodon
  • LinkedIn
  • Flickr
  • YouTube
  • RSS Feed

Wilfred Rubens

Wilfred

E-learning, zelfstandig adviseur, edublogger, politiek, onderwijs, pedagogiek, learning & development, education, leren, opleiden

Laatste posts in je mailbox?


Loading

Nieuwste posts

  • Waar ik me de afgelopen week over verwonderd heb, als het gaat om generatieve AI (deel 11)
  • Wat kun je als docent doen om te voorkomen dat ‘AI’ lerenden ‘dommer’ maakt?
  • Interactieve online leerervaringen maken met behulp van Google Gemini 2.5 Pro
  • Raamwerk voor AI-geletterdheid
  • Bevorderen AI-toepassingen ‘metacognitieve luiheid’?

Laatste reacties

  • Wilfred Rubens op Interactieve online leerervaringen maken met behulp van Google Gemini 2.5 Pro
  • Pierre op Interactieve online leerervaringen maken met behulp van Google Gemini 2.5 Pro
  • Marieke van Osch op Raamwerk voor AI-geletterdheid

Blogarchief

Steekwoorden

actief verwerken Artificiële Intelligentie big data blended learning chatbot conferenties coronacrisis curriculumontwikkeling didactiek digitale geletterdheid digitale leeromgeving disruptive innovation e-learning effectiviteit elearning formeel-informeel leren Generatieve AI implementatie innovatie iPad kritiek L&D learning analytics learning design leertechnologie massive open online courses MOOC motivatie onderwijsvernieuwing onderzoek Online Educa Berlijn online leren ontwerp open education personalisering privacy professionalisering sociale media technology enhanced learning tips trends video virtual reality weblogs werkplekleren
Logo WRB
WordPress thema: Treville door ThemeZee.