Trap niet in de val van ‘mythe 2.0’!

De geschiedenis herhaalt zich. Eind jaren negentig kwam de term ‘net generatie’ op. Jongeren die opgroeiden met internet zouden bepaalde eigenschappen bezitten, waarover generaties voor hen niet beschikten. Onderzoek  liet zien dat sprake was van een simplificering.  Nu zou mobiele technologie een nieuwe generatie voortbrengen. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontwikkelingen die het onderwijssysteem aan het wankelen brengen

Bestaande onderwijssystemen staan vanuit verschillende kanten onder druk. Er zijn auteurs die ontwikkelingen waarnemen die zullen leiden tot een trendbreuk. Wat zijn die ontwikkelingen? Is er een verband met een recente Europese studie naar de toekomst van het onderwijs? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Effectiviteit trainingen meten op basis van de theory of change

Echte kwaliteit van onderwijs en opleiden is eigenlijk niet te meten. Dat stelde Bas Haring de afgelopen week tijdens een keynote. Geldt dat ook voor de effectiviteit van onderwijs, opleiden en trainen? In Measuring Learning: The Theory of Change beschrijft Kelly Meeker hoe zij en haar collega’s de effectiviteit van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder