Aardig zijn of eerlijk zijn? (#in)

Leuke blogpost van Terry Freedman. Freedman wordt vaak ingehuurd om het gebruik van ICT in het onderwijs te evalueren. Een belangrijke geleerde les daarbij is dat je weliswaar aardig en beleefd kunt zijn tegen je opdrachtgevers, maar dat dit nooit ten koste mag gaan van eerlijkheid. Of zoals Freedman het zelf formuleert:

Being nice is admirable, as long as it’s not at the expense of honesty.

Dit geldt volgens mij ook voor het geven van feedback in het algemeen. Uiteraard betekent dit niet dat bot moet zijn, of negatief. Wel oprecht, open, kritisch vanuit een constructieve grondhouding, confronterend en opbouwend.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: ,
Top

%d bloggers liken dit: