Hoeven ICT’ers niet sociaal vaardig te zijn? (#in)

Sociale en communicatieve vaardigheden worden meestal gezien als belangrijk onderdeel van de zogenaamde 21st century skills. Toch lijkt niet iedereen hiervan overtuigd, blijkt uit de bijdrage Moeten IT'ers wel sociaal vaardig zijn?.

"Hardcore" ICT'ers zouden deze bekwaamheden vaak zien

als een manier om technische incompetentie te verbloemen.

LOL =D

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , ,
One comment on “Hoeven ICT’ers niet sociaal vaardig te zijn? (#in)
  1. Karin Winters schreef:

    Ik vraag me dan af hoe een ICT’er die niet over de juiste “soft skills” beschikt zich in het “echte leven” redt. Hebben die ICT’ers geen kinderen, partner, vrienden? Hoeven zij geen boodschappen te doen? Ik zie het helemaal voor me: zij zitten in een hol onder de grond en zullen via online bestellingen in hun dagelijkse levensbehoeften voorzien. šŸ™‚

Top

%d bloggers liken dit: