Mindmap maken: hoe en waarom

In onderstaande video (met dank aan Edwin Oomen) legt Yorick Saeijs in ruim twee minuten uit waarvoor je een mindmap kunt gebruiken, en hoe dit in z'n werk gaat. Saeijs geeft ook enkele voorbeelden van toepassingen van mindmaps binnen leersituaties. Hij gebruikt hierbij wel een digitaal schoolbord, maar geen speciale mindmap software.

Als je deze video op YouTube bekijkt, ontdek je nog veel meer moois. Zoals deze film over de wetten van mindmapping:

Of hoe je mindmappen kunt gebruiken als je een boek bestudeerd:

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: ,
One comment on “Mindmap maken: hoe en waarom
  1. mark schreef:

    hallo
    ik ben mark van dik
    ik wil een mindmap maken

Top

%d bloggers liken dit: