Trends ICT in het onderwijs draaien niet om technologie (column #in)

We worden nog steeds overspoeld door technologische ontwikkelingen. De belangrijkste trends op het gebied van ICT in het onderwijs zijn echter niet technologisch van aard. In deze column in het juni-nummer van SURF magazine beschrijf ik twee van de vele ontwikkelingen (ik had er een heel artikel aan kunnen wijden). Vandaag wordt het magazine verstuurd aan de abonnees.

Het hoofdartikel van dit nummer van SURF magazine gaat over digitaal toetsen. Daarnaast is er o.a. aandacht voor ontwikkelingen op het gebied van online samenwerken.

Aanmelden voor een gratis abonnement op SURF?.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: , ,
Top

%d bloggers liken dit: