Welke technologische concepten moet je als docent kennen?

Het is onmogelijk om alle tools, die voor leren ingezet kunnen worden, te kennen. Maar het is volgens educatorstechnology.com wel belangrijk om veertien technologische concepten te kennen.

In feite gaat het hierbij om kernbegrippen op het gebied van technology enhanced learning, en minder om concepten. Deze kernbegrippen gaan immers ook over applicaties zoals de virtual classroom en het leermanagement systeem. Verder worden begrippen als adaptief leren, blended learning en zelfgestuurd leren uitgelegd. Over de definities kun je overigens discussiëren. ‘E-learning’ is volgens de samenstellers namelijk instructie, en niet leren.

Het bijbehorende spiekbriefje bevat overigens meer termen.

Op basis hiervan kun je ook een Canon van E-learning ontwikkelen.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Theorieën
Tags: , ,
2 reacties op “Welke technologische concepten moet je als docent kennen?
  1. Mooi lijstje, sterk is de didactische benadering. Deed mij denken aan Innovating Pedagogy 2012: http://www.open.ac.uk/personalpages/mike.sharples/Reports/Innovating_Pedagogy_report_July_2012.pdf

1 Pings/Trackbacks voor "Welke technologische concepten moet je als docent kennen?"

Volg

Subscribe via RSS
november 2017
m D w d v Z Z
« okt    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archief

Categorieën

%d bloggers liken dit:
Spring naar werkbalk