Implementatiemodel toegepast tijdens gastcollege

Het model met de zes clusters van factoren, die van grote invloed zijn op het succes van de  implementatie van technology enhanced learning, stond vanavond weer centraal tijdens een gastcollege dat ik verzorgen mocht.

Ik had deelnemers gevraagd onderstaande video te bekijken of een tekst te lezen over het model. Ik heb het model daarom slechts kort samengevat en met name vragen besproken die deelnemers over dit model hadden. Vervolgens hebben we aan de hand van dit model de casus besproken van het mislukte ‘iPad-project’.

Daarna hebben we vooral ervaringen over implementaties gedeeld, waarbij we het implementatiemodel als kapstok hebben gebruikt. Ik had de deelnemers ook gevraagd om voorbeelden te bedenken bij de factoren. Het mochten ook ervaringen met andere implementaties zijn, dan ervaringen met de implementatie van e-learning.

Hieronder vind je de video en mijn slides.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Profielfoto van Wilfred Rubens

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant on technology enhanced learning. He provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 13 years he blogs about ICT and learning. June 2013 he published a book about elearning trends and developments (in Dutch). Recently he was co-author of a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Geplaatst in Organisatorische aspecten e-learning Getagd met , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*