Minder drop out dankzij (t)e-learning

Dankzij (t)e-learning hebben minder ‘risicoleerlingen’ uit Illinois voortijdig het voortgezet onderwijs verlaten. Dat stelt Sarah Antrim-Cambium van de Illinois Virtual High School in het artikel Webcast: Virtual school helps at-risk students succeed.

The school is a supplemental statewide program serving all Illinois students and works in partnership with the state’s high schools. When a student enrolls in IVHS, that student’s school issues credit for the course taken. Participation is voluntary for each district. Courses are a semester long, and no more than 25 students are enrolled in any given online class. IVHS staff build courses, grade work, and are available online through web conferencing.

Het geheim van ‘de kok’ zit mogelijk in de intensieve communicatie tussen leerlingen, ouders, de school en een mentor. Verder lijkt het om een beperkte groep risicoleerlingen te gaan, zodat generalisaties moeilijk te maken zijn.

"Mentoring is key in helping students want to continue with their online education", aldus Antrim-Cambium.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *