Mogelijkheden en uitdagingen van e-assessment (conferentie)

Op 17 mei 2019 organiseert het Welten-instituut van de Open Universiteit een trendsconferentie over e-assessment in de brede zin.

E-assessments zijn online toetsen. Online toetsen hebben ten aanzien van verschillende aspecten de nodige ontwikkelingen doorgemaakt. Je hebt bijvoorbeeld veel meer mogelijkheden, bijvoorbeeld om multimediaal materiaal te gebruiken, direct feedback op schrijfproducten te geven, peer-en zelf assessment toe te passen of om het leerproces te monitoren. Dergelijke ontwikkelingen maken het mogelijk andere manieren van toetsen in te zetten voor grote groepen studenten in het (online/blended) onderwijs.

Tegelijkertijd hebben we te maken met uitdagingen zoals het voorkomen van fraude.

De trendsconferentie e-assessment schenkt aandacht aan theoretische verdieping rondom e-assessment en geeft ruimte aan praktische voorbeelden van huidige ontwikkelingen op dit gebied.

De conferentie is bedoeld voor studenten en andere geïnteresseerden die meer willen weten over e-assessment en de mogelijkheden die het biedt voor het onderwijs.

Meer informatie en aanmelden?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Wilfred Rubens (1964) currently works as an independent consultant, project leader, blogger and teacher in the field of technology enhanced learning. He leads innovative projects, he provides advice, keynotes, presentations, workshops and classes about technology enhanced learning. Wilfred has been professionally involved in e-learning for more than 20 years. For more than 15 years he blogs about ICT and learning. He is (co-)author of a book about elearning trends and developments (in Dutch), and a book about social learning. Wilfred is also one of the editors of the Dutch portal e-learning.nl, member of the advisory board of the anual Dutch Next Learning conference and member of the advisory board of the ONLINE EDUCA BERLIN. wilfred@wilfredrubens.com http://www.wilfredrubens.com

Tags: ,
Top

%d bloggers liken dit: