Nog één nachtje slapen: Managementconferentie CvI ‘IJzersterk!’ #cvimc

Morgenmiddag gaat de tweejaarlijkse managementconferentie van het Consortium voor Innovatie in de Gieterij te Hengelo van start. Ik ben er bij, en verheug me er erg op. Het thema ‘IJzersterk’ slaat wat mij betreft namelijk op sfeer, concept, organisatie en inhoud van de CvI-conferenties (als Vriend van het CvI ben

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Interactiemogelijkheden binnen MOOC’s belangrijk voor kwaliteit

Interactie en communicatie zijn van belang als het gaat om succesvol leren. Hoe vindt interactie binnen massive open online courses (MOOC) plaats? Deze vraag hebben Hanan Khalil en Martin Ebner onderzocht, en beschreven in het conferentiepaper “Interaction Possibilities in MOOCs – How Do They Actually Happen?”. Zij formuleren één belangrijk

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ongelijkheid bestrijden met ontwrichtende onderwijstrends?

Het Amerikaanse onderwijssysteem is niet effectief en draagt bij aan maatschappelijke ongelijkheid. Jongeren worden er onvoldoende voorbereid op functioneren binnen de post-industriële netwerksamenleving. Ben Hecht signaleert echter vijf disruptieve onderwijstrends die kunnen leiden tot verbetering. De toestand in ons land is minder alarmerend. Toch is het relevant om te kijken

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Amerikaanse aandacht voor Nederlands flipped classroom initiatief

Flipped-learning.com laat Stefan van der Weide (@svanderweide) van Stad en Esch uit Meppel aan het woord over de manier waarop hij het concept van de flipped classroom toepast. Een mooi praktijkverhaal over onderwijsinnovatie in de praktijk. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder