Ga naar de inhoud
WilfredRubens.com over leren en ICT

WilfredRubens.com over leren en ICT

Ontwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning

  • Over mij
  • Mijn artikelen
  • Mijn boeken
  • Mijn presentaties
  • Boeken over leren en (t)e-learning
  • Home
  • Mijn diensten
  • Stappenplan TEL
  • Richtlijnen TEL
  • Contact
  • Disclaimer en Privacy

Zijn tablets minder geschikt om mee te leren?

30 augustus 2012 Wilfred 5 reacties

Teemo Leinonen vindt tablets ‘great media devices‘, maar betwijfelt of deze apparaten zo geschikt zijn om mee te leren. Heeft hij een punt?

Lees verder

Het belang van vertrouwen binnen netwerken

30 augustus 2012 Wilfred Laat een reactie achter

Netwerken vormen een nieuw en steeds belangrijker wordend organisatiemodel. Vertrouwen is een cruciaal element voor het functioneren van netwerken. Wat betekent dit voor onder meer het onderwijs?

Lees verder

Aftrap professionalisering digitale didactiek College Den Hulster #cdhicto

29 augustus 2012 Wilfred Een reactie

Vandaag vond de eerste bijeenkomst plaats in het kader van een professionaliseringstraject op het gebied van digitale didactiek bij College Den Hulster. Ik mag dit traject begeleiden. In deze blogpost lees je meer over de opzet van het traject, en vind je slides van een inleiding over trends en ontwikkelingen.

Lees verder

Blog De iPad als leermiddel

28 augustus 2012 Wilfred 2 reacties

Dat een weblog nog steeds een geschikt middel is om te reflecteren op de toepassing van nieuwe technologieën in het onderwijs, toont de Posterous-blog “De iPad als leermiddel” aan.

Lees verder

OpenU Masterclass: Hoe ontwerp je eigentijds beroepsonderwijs? #celstec

28 augustus 2012 Wilfred Laat een reactie achter

Hoe ontwerp je eigentijds beroepsonderwijs? Kan de 4C-ID ontwerpmethodiek een rol spelen bij het herontwerpen van jouw beroepsonderwijs? Hierover gaat de gelijknamige OpenU masterclass, die relevant is voor docenten en onderwijsontwikkelaars in het beroepsonderwijs.

Lees verder

Spinningmaat gezocht voor Serious Spinning

27 augustus 2012 Wilfred 5 reacties

Wie wil met mij deelnemen aan Serious Spinning? Ik doe dit jaar weer samen met Pierre Gorissen mee aan Serious Spinning, de spinningmarathon waarvan de opbrengst ten bate van Serious Request komt. Aangezien Pierre de volledige marathon wil afwerken, en ik persé niet, zoek ik een spinningmaat die op 22 december

Lees verder

Reflecties op de invoering van de iPad

27 augustus 2012 Wilfred 2 reacties

De Burlington High School heeft nu ruim een jaar ervaring met de grootschalige invoering van iPads in het onderwijs. In What We Learned: A 1:1 iPad Reflection beschrijft Andrew Marcinek de leerervaringen. Communicatie en geduld blijken daarbij sleutelbegrippen te zijn.

Lees verder

Lessuggesties met Skype

26 augustus 2012 Wilfred Laat een reactie achter

50 Interesting Ways To Use Skype In Your Classroom bevat ongeveer twintig lessuggesties om Skype te gebruiken voor samenwerking, communicatie en netwerken.

Lees verder

West-Kreta, Athene en zeilen in de Saronische Golf

25 augustus 2012 Wilfred Laat een reactie achter

Vandaag zijn we teruggekeerd van ruim twee weken vakantie in Griekenland. Mijn vriendin en ik zijn eerst een week op West-Kreta verbleven. Vandaar uit zijn we naar Athene gegaan. Daarna hebben we ten zuiden van Athene in de Saronische Golf gezeild.

Lees verder

21 stappen naar een succesvolle implementatie van iPads

16 augustus 2012 Wilfred 2 reacties

21 Steps to 1-to-1 Success is een 36 pagina’s tellend elektronisch handboek voor de invoering van iPads in het onderwijs.

Lees verder

Berichten paginering

«Eerdere berichten 1 … 436 437 438 439 440 … 901 Volgende berichten»
nl Dutchen English
nl nl
  • Mastodon
  • LinkedIn
  • Flickr
  • YouTube
  • RSS feed

Wilfred Rubens

Wilfred

E-learning, zelfstandig adviseur, edublogger, politiek, onderwijs, pedagogiek, learning & development, education, leren, opleiden

Laatste posts in je mailbox?


Loading

Nieuwste posts

  • Waar ik me de afgelopen week over verwonderd heb, als het gaat om generatieve AI (deel 17)
  • Drie dimensies van educatieve betrokkenheid en de rol van AI
  • Onderzoek naar social presence in online leeromgevingen
  • Vergelijking raamwerken voor AI-geletterdheid (mijn 9000ste blogpost)
  • AI als ‘game-changer’ voor L&D?

Laatste reacties

  • Wilfred Rubens op AI doordacht gebruiken voor leren. Gaat dat wel lukken (denk aan de smartphone)?
  • Jan Pollet op AI doordacht gebruiken voor leren. Gaat dat wel lukken (denk aan de smartphone)?
  • Wilfred Rubens op Blended onderwijs: de kloof tussen weten en toepassen

Blogarchief

Steekwoorden

actief verwerken Artificiële Intelligentie big data blended learning chatbot conferenties coronacrisis curriculumontwikkeling didactiek digitale geletterdheid digitale leeromgeving disruptive innovation e-learning effectiviteit elearning formeel-informeel leren Generatieve AI implementatie innovatie iPad kritiek L&D learning analytics learning design leertechnologie massive open online courses MOOC motivatie onderwijsvernieuwing onderzoek Online Educa Berlijn online leren ontwerp open education pedagogiek personalisering privacy professionalisering sociale media technology enhanced learning tips trends video virtual reality werkplekleren
Logo WRB
WordPress thema: Treville door ThemeZee.