Zal AI L&D wel revolutionair veranderen?

Gisteren heb ik tijdens het L&D en AI evenement van AI advies en training in het BonBon Theater te Amsterdam een presentatie verzorgd over de lange termijn gevolgen van AI voor learning and development (L&D). Gaat AI L&D wel revolutionair veranderen? Internettechnologie heeft dat m.i. namelijk slechts deels gedaan. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat is Cybersickness, en wat kun je er als docent/ontwikkelaar aan doen?

Cybersickness wordt vaak getypeerd als één van de tekortkomingen van virtual reality. Ik heb me er eerlijk gezegd niet eerder in verdiept. Erik Ofgang heeft hierover onlangs een toegankelijke bijdrage geschreven, waarin hij onderzoeker professor Jonathan Kelly over dit onderwerp aan het woord laat. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Mijn meest gebruikte leertechnologieën van 2023 (Top Tools for Learning 2023)

Op maandag 4 september 2023 is Jane Hart van plan de resultaten van de 17de inventarisatie van de Top 200 Tools for Learning 2023 te publiceren. Wil jij jouw meest gebruikte leertechnologieën ook doorgeven (deadline 31 augustus 2023)? Hier vind je mijn top tien. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Zesentwintigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)

Het is meer dan een maand geleden dat ik de laatste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën) heb geschreven. De afgelopen dagen heb ik heel veel verzamelde links bekeken (ontvangen mede dankzij oud-collega Harm Weistra). Hieronder vind je elf samenvattingen van bijdragen over ChatGPT (en aanverwante technologieën) en 89 links

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De invloed van AI op het ontwikkelen van onderwijs en opleiden

Volgens Robin Gibson zal kunstmatige intelligentie (AI) op tien manieren van grote invloed zijn op ‘instructional design‘. De technologieën zijn niet nieuw, maar worden steeds meer alomtegenwoordig op het gebied van het ontwerpen en ontwikkelen van onderwijs en opleidingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder