Ondersteunt ICT “Inquiry-Based Learning”?

Glenn M. Kleiman, directeur van het Education Development Center, probeert in dit artikel de vraag te beantwoorden of ICT helpt "Inquiry-Based Learning?" te ondersteunen. Je kunt Inquiry-Based Learning wellicht het beste omschrijven als een vorm van samenwerkend leren, waarbij lerenden op een actief onderzoekende, projectmatige, manier leren. Kleiman beschrijft een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Moeizame innovatie?

Volgens adviesbureau Ernst & Young is het droevig gesteld met het innoverend vermogen van ICT in Nederland. Ze signaleren dat het midden- en kleinbedrijf meer investeert in ICT. Verder is de beveiliging (o.a. tegen virussen) een belangrijk thema binnen het bedrijfsleven. Maar research, eigen productontwikkeling en het ontwikkelen van nieuwe

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom stoppen studenten met online cursussen?

Pedro A. Willging en Scott D. Johnson van de Universiteit van Illinois presenteren in hun artikel “Factors that influence students’ decision to dropout of online courses” resultaten van een onderzoek naar de uitval van studenten uit e-learning cursussen. Ze hebben niet één dominante reden gevonden. Ze onderscheiden persoonlijke redenen (bijvoorbeeld

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Nieuwe Internetbronnen aan mijn website toegevoegd

Ik heb een aantal Internetbronnen aan mijn website toegevoegd. Corporate e-learning Een aantal studenten educational technology aan de universiteit van Calgary hebben in het kader van hun studie een website "corporate e-learning" gemaakt. Deze site bestaat uit vier hoofdonderdelen: strategy and planning, infrastructure, design and development, facilitators/learners en evaluation/knowledge management.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

SURF wordt lid van het SAKAI-project

Net gelezen in Surfnet Nieuws: "Stichting SURF is onlangs lid geworden van het SAKAI-project, een Amerikaans initiatief dat zich ten doel stelt een volgende generatie ELO (Elektronische Leeromgeving) te ontwikkelen met gebruik van open source software." Een boeiende ontwikkeling. Erg verstandig om je te oriënteren op open source software voor

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Instant Messaging – Collaborative Tool or Educator’s nightmare!

Een onderzoek naar het gebruik van ICT, en in het bijzonder instant messaging (zoals MSN of ICQ) door jongeren. Waarom is het zo populair onder jongeren en welke invloed heeft instant messaging op leren? Robert Farmer van de Mount Saint Vincent Universiteit in Canada beschrijft in dit paper de stand

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder