GuruNet heeft onlangs een nieuwe zoekmachine gelanceerd, answers.com. Deze zoekmachine wil zich onderscheiden van Google: "The key difference between GuruNet’s Answers.com and a search engine like Google is that Answers.com offers an array of editorially produced reference materials, while search engines list Web pages their algorithms deem relevant to the
Lees verderOnline testen met mondelinge antwoorden
Een vreemde gewaarwording. Ik heb de Online Educa 2004 bezocht en woon in Nederland. En toch moet ik via een Canadese weblog er op gewezen worden dat QuestionMark tijdens de Online Educa bekend heeft gemaakt dat Questionmark™ Perception™ (een Internet applicatie waarmee online testen en beoordelingen kunnen worden afgenomen) geïntegreerd
Lees verderStructured Study-oplossing: gepersonaliseerde “blended learning” oplossing?
Thomson NETg, een bekende aanbieder van e-learning oplossingen, introduceert vandaag een nieuwe Structured Study-oplossing voor haar partners. IT-professionals moeten daarmee op een effectievere manier een IT-certificaat kunnen verwerven. Het nieuwe programma is er ook op gericht dat de partners van Thomson Netg meer rentabiliteit en concurrentievoordeel behalen. Partners en klanten
Lees verderE-learning en het Midden- en Kleinbedrijf
Ik ben onder andere betrokken bij een project waarin gekeken wordt in welke mate ICT ingezet kan worden ten behoeve van de professionele ontwikkeling van medewerkers in het midden- en kleinbedrijf (MKB). De projectleider is Graham Attwell. Graham heeft nu een concept-handboek in zijn weblog geplaatst over e-learning in het
Lees verderWerkt probleemgestuurd leren online beter dan F2F?
Ray Schroeder maakt melding van een paper waarin face-to-face probleemgestuurd leren vergeleken wordt met online probleemgestuurd leren: "While no differences were found in grades achieved or in self-reported attainment of course outcomes, collaborative learning was perceived more favourably by online learners than face-to-face learners and these online learners demonstrated a
Lees verderE-learning efficiënt op grote schaal inzetten
Hoe kun je e-learning op een efficiënte manier inzetten binnen cursussen waar veel studenten aan deelnemen?Deze vraag probeert Martin Weller van het Institute of Educational Technology van de Britse Open Universiteit in dit paper te beantwoorden. Weller onderscheidt daarbij vijf modellen. De modellen gaan uit van verschillende didactische benaderingen. Weller
Lees verderOpen content
Onlangs schreef ik over "Open knowledgeware". Vandaag las ik in de weblog van Bruce Landon over de National Academies Press (NAP). "NAP is a valuable resource for free online books of academic value, books that can be used for instruction and for research. The online inventory includes more than 3000
Lees verderEen andere foto….
Ik heb op de website een nieuwe foto geplaatst. Ik kreeg namelijk steeds vaker de opmerking naar mijn hoofd geslingerd, dat ik niet meer op mijn oude foto leek (en dat komt niet alleen door een andere bril). Oordeel zelf en lees hoe dit gekomen is.
Lees verderIs online leren iets voor jou?
Dit artikel bevat een aantal vragen die je jezelf zou moeten stellen vóórdat je aan een e-learning cursus gaat beginnen. De vragen gaan er wel van uit dat je individueel leert.
Lees verderLeerobjecten, RSS, trackback en weblogs
Ik kwam net toevallig een presentatie uit 2003 tegen met als titel "Connecting Learning Objects with RSS, Trackback and Weblogs" (van Alan Levine, Brian Lamb en D’Arcy Norman). De presentatie is gemaakt met Macromedia Breeze zodat je de slides met gesproken commentaar kunt bekijken (in eigen tijd en tempo en
Lees verder