Symposium en nieuwe publicatie over bekend instructiemodel (4C/ID)

Het vier componenten instructiemodel (4C/ID-model) is één van de bekendere instructiemodellen voor het ontwerpen van onderwijs en trainingsprogramma’s. Op vrijdag 21 april 2017 organiseren de Open Universiteit en Maastricht University in Nijmegen de zevende editie van een symposium over dit model. Deelnemers ontvangen dan ook een exemplaar van de nieuwe editie van het boek ‘Innovatief Onderwijs Ontwerpen, De ontwerpprincipes van het 4CID-model’.

Symposium en nieuwe publicatie over bekend instructiemodel (4C/ID)Dit symposium wil een ontmoetingsplaats zijn voor degenen die het 4C/ID-model in de praktijk gebruiken. Het thema van de zevende editie is ‘implementatie’. Bij de ingebruikname van het 4C/ID-model moet immers ook rekening gehouden worden met zaken als de fysieke onderwijslocaties en de wijze van roosteren.

Het programma van het symposium bestaat uit lezingen en rondetafelsessies. Hoogleraar Jeroen van Merriënboer, toch wel de grondlegger van dit model, bespreekt samen met collega’s verschillende implementatieaspecten van een 4C/ID-onderwijsontwerp. Hoogleraar Saskia Brand-Gruwel kijkt naar percepties van studenten, docenten en ontwerpers op een op 4C/ID-gebaseerde cursus informatievaardigheden. Tijdens de rondetafelsessies staan vooral praktijkcases centraal.

De dag start om 10.30 uur en wordt om 16.10 uur afgesloten met een borrel. Plaats van handeling is het Erasmusgebouw van de Radboud Universiteit. Kosten van deelname inclusief het boek bedragen € 100.

Meer informatie en aanmelden?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Tags: , ,

Abonneer via email

Volg

Subscribe via RSS
juni 2019
M D W D V Z Z
« mei    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Archief

Categorieën

Top

%d bloggers liken dit: