Ontwikkelingen rond arbeid, opvattingen over onderwijs en leren en de invloed van artificiële intelligentie #OEB18

Vandaag is editie 2018 van de Online Educa officieel begonnen. Meer dan 2500 deelnemers uit meer dan 70 landen nemen deel aan de 24ste OEB Global. Nederland heeft dit jaar de grootste delegatie. De deelnemers kunnen 111 stands van bedrijven bezoeken of deelnemen aan zo’n 150 sessies. Onder leiding van Donald Taylor (o.a.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Online Educa
Tags: , ,

Verbeter de manier van evalueren van het leren #OEB18

De tweede workshop die ik vandaag tijdens de pre-conference van de Online Educa heb bijgewoond werd verzorgd door Will Thalheimer. Will is onder meer bekend van de ‘learning styles challenge’ (bewijs dat inspelen op leerstijlen effectief is, en win).  De prijs is overigens nog steeds niet uitgekeerd.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Online Educa
Tags: , , ,

De toekomst van werkplek leren #OEB18

Editie 2018 van de Online Educa (Berlijn) begint officieel morgen. Vandaag vinden echter al pre-conference workshops plaats. De eerste workshop waar ik aan heb deelgenomen, ging over werkplek leren.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Online Educa
Tags: ,

Ontwikkelt het leermanagementsysteem zich tot learning experience platform? #OEB18

Ik ben vanavond onderweg naar Berlijn, waar morgenvroeg de pre-conferences van de Online Educa Berlijn van start gaan. Eén van de ontwikkelingen waar ik de komende dagen meer van verwacht te horen is het learning experience platform. HT2Labs spreekt daarbij van een “eLearning Evolution”.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Leeromgevingen, Online Educa
Tags: , , , , ,

Het Kerkhof van Vergeten Technologieën bestaat

Ik heb een aantal keren gekscherend geschreven over technologieën die terecht zijn gekomen op het “Kerkhof van Vergeten Technologieën”. Nu blijkt dat kerkhof ook echt te bestaan.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Wetenswaardigheden
Tags: , ,

Begrip van werking algoritmes is noodzakelijk om het ‘black box’ probleem van artificiële intelligentie aan te pakken.

Artificiële intelligentie wordt op stal van terreinen toegepast bij het nemen van belangrijke beslissingen. Deze technologische toepassingen worden bijvoorbeeld gebruikt om terroristen op het spoor te komen, kanker te ontdekken of om financiële malversaties te achterhalen. Op dit moment worden daarmee helaas ernstige fouten gemaakt. Gelukkig zijn er echter ontwikkelingen die helpen dergelijke missers in de toekomst te voorkomen.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Wetenswaardigheden
Tags: , ,

Het atrium als nieuw model voor hoger onderwijs

Het gerenommeerde Georgia Institute of Technology (George Tech) denkt actief na over een nieuw onderwijsmodel. Dit nieuwe model moet leiden tot kostenreductie, meer effectief onderwijs, een grotere toegankelijkheid en meer mogelijkheden om tegemoet te komen aan nieuwe behoeften. Wat zijn onderdelen van dit model? Wordt dit ook in ons land toegepast?

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Wetenswaardigheden
Tags: , , , ,

Waarom onderwijsinstellingen tegenstand bieden tegen digitale veranderingen?

Menige sector heeft de afgelopen decennia te maken gehad met grote veranderingen als gevolg van technologische ontwikkelingen. En er staat ons nog heel wat te wachten. Dat geldt echter niet voor het onderwijs. Uiteraard wordt er ook binnen deze sector gebruik gemaakt van nieuwe technologieën. Er is echter nog geen sprake van ‘disruptie’

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Organisatorische aspecten e-learning
Tags: , , , ,

Masterclass blended learning effectief inzetten

Vandaag heb ik voor de tweede keer een masterclass over blended learning verzorgd bij de STC-Group in Rotterdam. Het op een effectieve manier inzetten van leertechnologie stond daarbij centraal. Wat zijn daarbij aangrijpingspunten?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Didactisch gebruik technologie
Tags: , , ,

Voor welke problemen is xAPI een oplossing?

xAPI is een technologie die je in staat stelt niet alleen digitale leerervaringen te volgen. De technologie bestaat inmiddels ook alweer zo’n zeven jaar. Welke problemen kan xAPI helpen oplossen?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees meer ›

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Posted in Wetenswaardigheden
Tags: , ,

Notificaties via mail?

Via email geattendeerd worden op nieuwe berichten?

Volg

Subscribe via RSS
december 2018
M D W D V Z Z
« nov    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archief

Categorieën

%d bloggers liken dit: