Hoe hebben massive open online courses zich in tien jaar ontwikkeld?

Ongeveer tien jaar geleden werden we op het gebied van ’technology enhanced learning’ geconfronteerd met een nieuwe ontwikkeling: de opkomst van grootschalige ‘open’ online cursussen. Dhawal Shah blikt mede aan de hand van statistieken terug op deze ontwikkeling. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Drie belangrijke trends die de ‘ed tech’ industrie beïnvloeden

Ik besteed regelmatig aandacht aan trends op het gebied van ’technology enhanced learning’. Deze ontwikkelingen raken meestal onderwijsinstellingen, opleidingsinstituten en de L&D-functie. Natalie Schwartz beschrijft drie belangrijke trends die vooral bedrijven raken die leertechnologie ontwikkelen en aanbieden. Volgens mij is het ook belangrijk dat de ‘vraagkant’ kennisneemt van deze trends.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Toepassingen van ‘immersive learning’

‘Immersieve technologie’ is de overkoepelende term voor alle technologie die het mogelijk maakt om de echte en virtuele wereld met elkaar te integreren. Virtual reality en augmented reality maken hier deel van uit. Wat zijn educatieve toepassingsmogelijkheden en voorbeelden van deze technologieën? This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online video’s: combineer effectiviteit en authenticiteit

Sinds het begin van de Coronacrisis zijn we online video meer intensief gaan inzetten voor opleiden en onderwijs. Het gebruik van online video voor educatieve doelen is niet altijd een doorslaand succes. Volgens Erin Crips heeft online video zelfs een negatieve reputatie gekregen. Crisp beschrijft in de Educause Review hoe

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom ‘constructive alignment’ ook belangrijk is voor het beoordelen van beleid (zoals een regeerakkoord)

‘Constructive alignment’ is een bekend principe op het gebied van onderwijsontwikkeling. Dit principe kun je m.i. ook vertalen naar en toepassen op beleid. Je zou beleidsplannen en bijvoorbeeld ook een regeerakkoord op basis hiervan moeten evalueren en beoordelen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder