De adoptie curve van Rogers, Winny the Pooh en de metafoor van het potlood

Er zijn verschillende manieren waarop je kunt kijken naar de manier waarop gebruikers leertechnologieën adopteren. In deze blogpost beschrijf ik er drie, en pleit ik ervoor om vooral goed te kijken naar de redenen van critici van leertechnologie. Het is van belang genuanceerd te kijken naar deze critici.

Lees meer ›

Geplaatst in Organisatorische aspecten e-learning Getagd met , ,

Hoe kijken leveranciers aan tegen de modulaire digitale leeromgeving? #SURFopreis

De Educause en SURF zijn groot voorstander van een modulaire digitale leeromgeving. Hoe kijken leveranciers tegen deze ontwikkeling aan?

Lees meer ›

Geplaatst in Leeromgevingen Getagd met , ,

Intensief begeleiden bij gepersonaliseerd online leren #SURFopreis

Het College for America is een innovatief onderwijsconcept voor flexibel leven lang leren. Wat zijn belangrijke kenmerken?

Lees meer ›

Geplaatst in Didactisch gebruik technologie Getagd met , ,

Impressie dag twee Droom en Daad-verbinden #cvimc

Helaas kon ik vandaag maar een gedeelte van de CvI-managementconferentie bijwonen. Ik heb gekozen voor een zeer inspirerend kijkje in de Wereld vol Wonderen, en voor twee boeiende ’MBO-talks’.

Lees meer ›

Geplaatst in CvI-congres Getagd met , , ,

Sfeerimpressie managementconferentie ‘Droom en Daad verbinden’ #cvimc

Voorafgaand aan dag 2 van de CvI-managementconferentie ‘Droom en Daad verbinden’ wil ik een korte sfeerimpressie geven. De sfeer is m.i. namelijk een van de sterke kanten van de conferenties van het Consortium voor Innovatie. En kennisdeling vindt pas echt plaats als de sfeer goed is.

Lees meer ›

Geplaatst in CvI-congres Getagd met , ,

Logistieke innovaties en onderwijs #cvimc

Kunnen ontwikkelingen op het gebied van logistiek inspiratie bieden voor onderwijslogistiek? Ja. Weet men ook al hoe? Nog niet.

Lees meer ›

Geplaatst in CvI-congres Getagd met , ,

ELO implementeren is een kunst #cvimc

“Niet omdat het moet, maar omdat het kan”. Deze bekende reclameslogan gebruikt ROC Aventus bij de implementatie van hun elektronische leeromgeving).
Lees meer ›

Geplaatst in CvI-congres, Leeromgevingen Getagd met , , ,

ICT in het onderwijs: innoveren met 60 teams #cvimc

Krijg je 60 teams aan de slag met ICT, en kun je daarbij zelfs ‘onwilligen’ mee krijgen. Volgens Jorrit Arntzen en Joost Willems van de Friese Poort wel.

Lees meer ›

Geplaatst in CvI-congres, Didactisch gebruik technologie Getagd met , , ,

Opening Managementconferentie CvI Wouter Hart over Verdraaide Organisaties #cvimc

Hoe kun je als organisatie je bedoeling weer terug vinden? Asterix en Obelix kunnen daarbij helpen.

Lees meer ›

Geplaatst in CvI-congres Getagd met , , ,

Wanneer kies je bij blended learning voor online leeractiviteiten, en wanneer voor face-to-face leeractiviteiten?

Deze vraag stond vanavond centraal tijdens een sessie die ik samen met andere leden van het netwerk online leren mocht verzorgen tijdens de jaarlijkse docentenbijeenkomst van de Academie voor Deeltijd van Avans Hogeschool.

Lees meer ›

Geplaatst in Didactisch gebruik technologie Getagd met , ,
%d bloggers liken dit:
Spring naar werkbalk