AI kan helpen ander onderwijs vorm te geven (echter…)

Volgens Yong Zhao kan AI het onderwijs fundamenteel veranderen. Zhao stelt dat de huidige discussies over AI in het onderwijs zich te veel richten op het gebruik binnen het bestaande onderwijssysteem. In plaats daarvan pleit Zhao voor een radicale verandering van het onderwijssysteem, gefaciliteerd met behulp van AI. Volgens mij

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Belangrijke ontwikkelingen op het gebied van generatieve AI tijdens mijn zomervakantie

Tijdens mijn zomervakantie heb ik nauwelijks ontwikkelingen op het gebied van generatieve AI bijgehouden. Gelukkig helpt generatieve AI bij het snel verkrijgen van een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op dit terrein, zodat je snel weer up to date bent. In deze blogpost vind je de m.i. het belangrijkste nieuws. Ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Drie uitdagingen op het gebied van digitale credentials

Volgens Kelly Hoyland van 1EdTEch (het vroegere IMS) bieden digitale credentials, zoals digitale certificaten en badges, veel mogelijkheden voor het onderwijs en de arbeidsmarkt. Toch zijn er volgens haar drie belangrijke redenen waarom digitale credentials nog niet wijdverbreid in gebruik zijn. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoger onderwijsinstellingen moeten AI snel adopteren en samenwerken met bedrijven, meent Mary Meeker

Na een pauze van een aantal jaren, heeft analist Mary Meeker weer een rapport gepubliceerd, dit keer over de rol die instellingen voor hoger onderwijs kunnen spelen in het AI-tijdperk. Meeker roept hoger onderwijsinstellingen op om een leidende positie in te nemen bij de ontwikkeling en implementatie van AI. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is sprake van een discrepantie tussen ‘credentials’ en banen?

In de Verenigde Staten bieden onderwijsinstellingen niet de juiste ‘credentials’ aan om aan de vraag van de arbeidsmarkt te voldoen. Dat blijkt volgens Sara Weissman uit een rapport van het Georgetown Center on Education and the Workforce. Veel van de toekomstige banen vereisen namelijk geen bachelordiploma, maar zogenaamde “middle-skills credentials“.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder